امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» بیوگرافی کریستین بیل + عکس

 

کریستین بیل

 

بیوگرافی کریستین بیل + عکس

کریستین چارلز فیلیپ بیل (به انگلیسی: Christian Charles Philip Bale) ‏(۳۰ ژانویه ۱۹۷۴) هنرپیشهٔ بریتانیایی است. او در فیلم‌هایی مانند امپراتوری خورشید، روانی آمریکایی، تعادل،ماشین‌کار، بتمن آغاز می‌کند، شوالیهٔ تاریکی و رستگاری نابودگر بازی کرده‌است. او در سال ۲۰۱۱در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برای بازی در فیلم مبارز برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.
بیل به تسلط بر لهجه‌های مختلف و رژیم‌های سخت گیرانه به منظور کاهش و افزایش وزن برای ایفای نقش‌های خود مانند نقش‌هایش در بتمن آغاز می‌کند، ماشین‌کار و سقوط رهایی مشهور است. وی قبل از رسیدن به موفقیت در نقش بت‌من بیشتر در فیلم‌های مستقل بازی می‌کرد.

کریستین بیل

شهرت بیل از زمانی آغاز شد که به بازی در فیلم امپراتوری خورشید ساختهٔ استیون اسپیلبرگ در ۱۳ سالگی پرداخت. نقش وی در این فیلم پسری انگلیسی بود که در حین جنگ جهانی دوم از پدر و مادرش جدا می‌شود و سپس خود را در اردوگاه نگاهداری ژاپنی پیدا می‌کند.
از آن زمان تا حال کریستین نقش‌های متفاوت بسیاری را بازی کرده‌است. شماره دهمین سالگرد مجله انترتینمنت ویکلی وی را جزو ده فرد برتر از نظر تعداد طرفداران در دهه گذشته اعلام کرد.همچنین در رای گیری سال ۲۰۰۷ سایت بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها کاربران وی را به عنوان بازیگر زیر ۴۰ سال مورد علاقه خود انتخاب کردند. به علاوه انترتینمنت ویکلی از او برای نقشش در فیلم روانی آمریکایی به عنوان «خلاقترین افراد در سرگرمی» نام برده‌است.
وی در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۱ در شصت و هشتمین مراسم گلدن گلوب، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم مشت‌زن شد.

کریستین بیل

کودکی

کریستین در ۳۰ ژانویه ۱۹۷۴ در هاورفوردوست، پمبروک‌شایر، ولز به دنیا آمد. پدر وی دوید بیلموسس شرکت، رهبر اقتصادی و مدیر استعداد بود. مادر وی جنی جیمز دلقک سیرک و بازیگر بود. هر دو انگلیسی بودند. او جوانترین فرزند بین از چهار بچه خانواده‌است. کریستین کودکی خود را در کشورهای مختلفی مانند پرتغال، پادشاهی متحده و ایالات متحده آمریکا گذارند.
خانواده وی در سال ۱۹۷۶ زمانی که وی دو سالش بود از ولز به بورنموس تغییر مکان دادند و چهار سال در آنجا ماندند. وی در بورنموس به مدرسه بورنموس رفت و در بازی راگبی ۱۵ نفره فعالانه شرکت می‌کرد. وی کودکی خود را به توجه به در سیرک بودن مادرش بسیار جالب می‌داند. وی می‌گوید که اولین بوسه‌اش با بندبازی به نام بارتا بوده‌است. وی در کودکی به یاد گرفتن باله وگیتار می‌پرداخت. کار خواهر وی لوئیس در تائتر نیز تاثیر مهمی در تصمیم وی در بازیگر شدن داشته‌است. پدرش وی را در تصمیمش برای بازیگر شدن تشویق می‌کرد. وی از شغل رهبر اقتصادی خود استعفا داد تا بتواند تا حرفه در حال جوانه زدن پسرش را مدیریت کند. پدر وی در ۳۰ دسامبر ۲۰۰۳ در سن ۶۲ سالگی درگذشت.

کریستین بیل

اولین نقش کریستین بیل در دنیای بازیگری در تبلیغی برای شرکت تولید کننده مواد لطیف کننده پارچه لنور در سال ۱۹۸۲ در سن ۸ سالگی بود.وی سال بعد از آن در تبلیغ غلات پک-من به عنوان بچه‌ای که ستاره راک اند رول بود بازی کرد. او نخستین نقش روی صحنه‌اش را در نردو در مقابل روآن اتکینسون بازی کرد.

کریستین بیل

فیلم‌شناسی

سال فیلم نقش جوایز و یادداشت‌ها
۱۹۸۶ آناستازیا: راز انا الکسی فیلم تلویزیونی
۱۹۸۷ قلب کشور بن هریس مجموعه کوتاه
امپراتوری خورشید جیم”جمی” گراهام  
میو در سرزمین دوردست بنکه
جام-جام
 
۱۹۸۹ هنری پنجم پسر فالستف  
۱۹۹۰ جزیره جنگ جیم هاوکینگ  
۱۹۹۱ یک قتل کیفیت تیم پرکینز  
۱۹۹۲ روزنامه فروشان جک “کابوی” کلی
فرانسیس سالیوان
 
۱۹۹۳ بچه‌های سوینگ توماس برگر  
۱۹۹۴ زنان کوچک تئودور “لری” لارنس  
شاهزاده جوتلند املد  
۱۹۹۵ پوکاهانتس توماس فیلم پویانمایی
فقط صدا
۱۹۹۶ پورتره یک بانو ادوارد رویزر  
مامور مخفی استیو  
۱۹۹۷ مترولند کریس لوید  
۱۹۹۸ تمام حیوانات کوچک بابی پلت  
معدن طلای مخملی ارتور استوارت  
۱۹۹۹ مریم، مادر عیسی عیسی مسیح فیلم تلویزیونی
رویای شب نیمه تابستان دمتریوس  
۲۰۰۰ شفت والتر وید کوچک  
روانی آمریکایی پاتریک بتمن  
۲۰۰۱ ماندولین کاپیتان کورلی ماندراس  
۲۰۰۲ تعادل کشیش جان پرستون  
سلطنت آتش کوئین ابرکرمبی  
تنگه برگ غار سم بنتلی  
۲۰۰۴ قصر متحرک هاول هول فقط صدا در دوبله انگلیسی
ماشین‌کار ترور رزنیک  
۲۰۰۵ بتمن آغاز می‌کند بروس وین/بتمن  
دنیای نو جان رولفه  
۲۰۰۶ حیثیت الفرد بوردن  
زمان‌های خشن جیم لوتر دیویس  
۲۰۰۷ سقوط رهایی دیتر دنگلر  
من آنجا نیستم جک رولینز/پستور جان  
۳:۱۰ به یوما دن اوانز  
۲۰۰۸ شوالیه سیاه بروس وین/بتمن  
۲۰۰۹ دشمنان مردم ملوین پورویس  
رستگاری نابودگر جان کانر  
۲۰۱۰ مشت‌زن دیکی اکلوند  
۲۰۱۱ گُل‌های جنگ جان میلر  
۲۰۱۲ شوالیه تاریکی برمی‌خیزد بروس وین/بتمن  
۲۰۱۳ اخاذی آمریکایی اروینگ روسنفیلد  

کریستین بیل کریستین بیل

 

منبع : تاپ ناز