امروز پنج شنبه , ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» قابل توجه آقایان: قبل از ۲۵ سالگی ازدواج نکنید

آقایان قبل از 25 سالگی ازدواج نکنند!

 

قابل توجه آقایان: قبل از ۲۵ سالگی ازدواج نکنید

 

مناسب ترین سن ازدواج برای مردان، پس از ۲۵ سالگی است. مردانی که قبل از این سن ازدواج کرده اند، در مقایسه با مردانی که پس از این سن ازدواج کردند، استخوان های ضعیف تری دارند‌

 

محققان دانشگاه یوسی ال ای دریافتند سن ازدواج رابطه مستقیمی با سلامت استخوان های مردان دارد.

 

محققان دریافتند که مناسب ترین سن ازدواج برای مردان، پس از ۲۵ سالگی است. بر اساس این تحقیقات، مردانی که قبل از ۲۵ سالگی ازدواج کرده اند، در مقایسه با مردانی که پس از این سن ازدواج کردند، استخوان های ضعیف تری دارند.

 

در این تحقیقات میزان تراکم استخوان های لگن و ستون فقرات ۲۹۴ مرد و ۳۳۸ زن داوطلب با استفاده از اسکنرهای استاندارد اندازه گیری شد. پس از تحلیل اطلاعات به دست آمده، رابطه مستقیمی بین سلامت استخوان داوطلبان مرد و زمان ازدواج آن ها مشخص شد.

 

مردانی که دارای زندگی مشترک پایدار و خوب بودند، در مقایسه با سایر داوطلبان، ازجمله افرادی که دارای سابقه طلاق یا ترک زندگی بودند، استخوان های لگن و ستون فقرات متراکم تری داشتند.

 

همچنین تراکم استخوان مردانی که قبل از ۲۵ سالگی ازدواج کرده بودند، کاهش چشمگیری در مقایسه با سایرین داشت.

 

محققان معتقدند، این تفاوت چشمگیر در تراکم استخوان مردان، به دلیل استرس آن ها برای تامین زودهنگام نیازهای یک خانواده است. آن ها دریافتند مردانی که در سنین پایین ازدواج می کنند، آموزش کمتری دیده اند و در نتیجه درآمد پایین تر و استرس بیشتری دارند.

 

همچنین محققان دریافتند، مردانی که زندگی مشترک خوبی دارند و جدایی را تجربه نکرده اند، در مقایسه با مردانی که یک یا چندبار جدایی را تجربه کرده اند، توده استخوانی متراکم تری دارند.

 

این یافته ها در مورد زنان متاهل نیز مصداق دارد. همچنین زنانی که با مردان حامی و قدرشناس ازدواج کرده اند، در مقایسه با زنانی که با مردان بی تفات زندگی می کنند، استخوان های محکم تری دارند.

 

در این تحقیقات اطلاعات چندانی درباره تاثیر روابط اجتماعی بر سلامت استخوان ها وجود ندارد، اما محققان معتقدند سلامت استخوان ها علاوه بر بهره مندی از رژیم غذایی مناسب و به کیفیت روابط زناشویی افراد، به نوع و کیفیت روابط اجتماعی آن ها نیز بستگی دارد.

 

گزارش کامل این تحقیقات در شماره اخیر نشریه Osteoporosis International به چاپ رسیده است.