امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» بنفش ایران، جهانی شد

بنفش ایران، جهانی شد

وقت خداحافظی با «سبز زمردی» فرا رسیده، حالا نوبت به یک بنفش چشم نواز است، یک «بنفش درخشان»؛ «بنفش ارکیده‌ای».

 

هرساله موسسه «انستیتو کالر پانتون» رنگ سال را انتخاب می‌کند و همان‌طور که حدس می‌زنید انتخاب رنگ سال توسط این موسسه تاثیر زیادی می‌گذارد روی طراحان مد، لباس و جواهرات و طراحان داخلی و شاخه‌های دیگر هنر و درنتیجه روی زندگی میلیون‌ها نفر از طرفداران به روز بودن.

شما به مهمانی خلاقیت دعوت شده‌اید
لئاتریس آیزمن، مدیر اجرایی موسسه پانتون، در مراسم انتخاب رنگ سال ۲۰۱۴ گفت: «رنگ بنفش درخشان تشعشع فوق‌العاده‌ای دارد. این رنگ تقریبا به هر تن رنگ پوستی می‌آید. رنگ سال امسال دعوتی است به نوآوری، به نو شدن و تغییر کردن. رنگ بنفش رنگ خلاقیت است و حالا این رنگ شما را به خلاقیت دعوت می‌کند.» ژان مونیتون بادی، مدیر موسسه استایل‌سایت در مورد این رنگ می‌گوید: «این رنگ همیشه محبوب بوده، تقریبا در کمد هر خانمی می‌توانید نشانه‌های این رنگ را پیدا کنید، اما حالا قطعا برای یک سال این رنگ به رنگ غالب در کمدهای لباس خانم‌های آراسته بدل خواهد شد و شما می‌توانید در خیابان‌ها، رستوران‌ها و خانه‌ها شاهد چشم‌نوازی این رنگ باشید.»

رنگ سال 2014, رنگ سال 93

هم رمانتیک، هم مدرن
دادلی پیرس، از مجله ووگ در مورد «بنفش درخشان» می‌گوید: «این رنگ نوعی نرمی در خود دارد؛ نوعی درخشش آرام‍‌بخش پوشیدن این رنگ هر پوستی را درخشان‌تر و چشم‌نوازتر می‌کند.  از نظر من این رنگ حالتی زنانه و همزمان رمانتیک و مدرن دارد. طراحان لباس با حالت گرم و نرم این لباس انواع و اقسام زیبایی‌ها را خلق خواهند کرد.

 

رنگ سال 2014, رنگ سال 93

اما برای آنکه با رنگ سال، خوش‌لباس‌ترین و آراسته‌ترین باشید، توصیه‌های زیر را که از سوی بهترین متخصصان فشن و طراح لباس در نیویورک، پاریس و میلان است، جدی بگیرید.

با تیره هماهنگش کنید
ترزا ورینون، طراح لباس در پاریس این توصیه را برای شما دارد: «زمانی که لباس‌های رنگ بنفش درخشان را به کمد لباس خود اضافه می‌کنید، به ست کردن آنها با رنگ‌های متالیک فکر کنید. همراه کردن بنفش با رنگ‌های سفید یا سیاه شما را فریبنده و متفاوت می‌کند. اما اگر نمی‌خواهید از رنگ مشکی همیشگی- که حتما خیلی‌ها از آن استفاده می‌کنند- استفاده کنید، توصیه من این است که در کمد لباس‌های‌تان هررنگی که تیره است اما مشکی نیست را انتخاب کنید و آن را با لباس ارغوانی‌تان ست کنید. اینگونه از ایجاد احساس اغراق‌آمیز درخشانی جلوگیری خواهید کرد.»

رنگ سال 2014, رنگ سال 93

با چی بپوشید
بنفش درخشان یعنی رنگی نسبتا نزدیک به یاسی از رنگ‌های شاد است. این به آن معناست که باید این حالت را باید به تنهایی حفظ کرد. سعی کنید وقتی لباس بنفش می‌پوشید هیچ رنگ شاد یا درخشان دیگری را با آن همراه نکنید. پیرس در این مورد می‌گوید: «این رنگ بهترین هماهنگی را با رنگ‌های موسوم به رنگ‌های مدرن خنثی دارد، نمونه بسیار خوب اینگونه رنگ‌ها خاکستری پررنگ و قوی است.»

بعضی چیزها ممنوع است
یادتان باشد که بنفش رنگی مناسب برای ست کردن است اما این قانون به آن معنا نیست که می‌توانید لباس‌ها را با هر چیزی هماهنگ کنید، مثلا کفش‌های پاشنه بلند و لباس‌ها یا وسایل جانبی گلدار نپوشید که این چنین ست‌هایی حالت بچگانه و کودکانه به لباس‌های شما می‌دهد. جیمز وست کامول، استایلیست مشهور در لس‌آنجلس که همکار جیورجیو آرمانی و تبسی جانسون بوده می‌گوید: «شما حتما باید به شکل، برش و فرم لباس خودتان اهمیت بدهید این‌طور نیست که چون بنفش رنگی خاص، درخشان و زیباست هر لباسی که با این رنگ بپوشید زیبا و عالی باشد. فقط دقت و ظرافت در طراحی و دوخت یک لباس است که می‌تواند یک نتیجه خوب و مناسب را رقم بزند.»

رنگ سال 2014, رنگ سال 93

افراط نکنید
جیمی هیفیگر، مدلی که در میلان کار می‌کند، می‌گوید: «قطعا حالا همه خانم‌ها به دنبال داشتن لباس‌های بنفش می‌روند اما توصیه من این است که در خرید یا دوخت لباس‌های بنفش افراط نکنید، خیلی خوب است که لباس‌های ارکیده‌ای داشته باشید‌ اما یادتان باشد که بهتر است دوستان‌تان همیشه شما را در لباس‌های این رنگی نبینند، ارکیده‌ای رنگی درخشان و چشم‌نواز و خاص است اما خاص بودن یعنی اینکه از آن زیاد استفاده نکنید. در روزهایی که نمی‌خواهید لباس بنفش بپوشید یک‌ روسری، یک شال یا دستبند و گوشواره‌های بنفش می‌تواند حالت زیبایی به شما بدهد و به روز بودن خود را نشان دهید.

لاک ارغوانی بخرید

رنگ سال 2014, رنگ سال 93

آلی لووین، مشاور مد در نیویورک می‌گوید: این روزها بهترین زمان برای پوشیدن لباس‌های بنفش است: «این رنگ می‌تواند بهترین انتخاب در روزهای زمستانی باشد. این رنگ پوست شما را در روزهایی که هوا گرفته روشن‌تر و درخشان‌تر جلوه می‌دهد رنگی فوق‌العاده است چراکه هیچ حالتی را در پوست و چهره شما اغراق نمی‌کند و می‌توان به شیوه‌های مختلف ست کردن آن با انواع و اقسام زیورآلات و لوازم همراه فکر کرد. مجموعه‌ای از جواهرات، روسری، شال، کیف و کمربند با رنگ‌های مناسب می‌توانند مجموعه‌ای فوق‌العاده از خوش‌پوشی را شکل دهند.» و البته لورین یک پیشنهاد خاص هم دارد: «شما می‌توانید از لاک‌ها و رژهای بنفش استفاده کنید، مطمئن باشید این رنگ‌ها می‌توانند چشم‌ها را خیره کنند، درضمن یادتان باشد چنین پیشنهادهایی به‌خصوص برای زمانی که از زمستان به سمت بهار می‌رویم، عالی است.»

به یک گزینه متفاوت فکر کنید
یکی از متفاوت‌ترین حالت‌های استفاده از رنگ بنفش در موهاست، بله، شما می‌توانید رگه‌هایی از ارکیده‌ای را در لابه‌لای موهای‌تان بگذارید. یکی از کسانی که این کار را کرده مکی اوز بورن است که در لابه‌لای موهای مشکی‌اش رگه‌های بنفش درخشان دارد. ***

 

منبع : مجله زندگی ایده آل