امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» چرا مسی استفراغ می کند؟+عکس

چرا مسی استفراغ می کند؟+عکس

نگرانی ها در کاتالونیا به اوج خود رسیده است؛ لیونل مسی این روزها به شدت استفراغ می کند و بعد از مصدومیت طولانی مدت پایش حالا با این حالت تهوع های پی در پی هوادارانش را نگران کرده است.

اگرچه برخی این حالت را طبیعی می دانند با این حال خیلی ها نگران سلامتی یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر دنیا هستند.

حالت تهوع پی در پی
به گزارش تدبیر این ماه های آخر نگرانی بابت سلامتی مسی افزایش یافته است؛ او بعد از اینکه در سپتامبر ۲۰۱۲ در دیدار برابر سویا بالا آورد در سال ۲۰۱۳ و در ماه اوت و دیدار برابر لوانته هم همین کار را تکرار کرد. بعد در فوریه ۲۰۱۳ در بازی برابر سوسیداد یکبار دیگر استفراغ کرد و تازه ترین مورد هم که به همین دیدار برابر رومانی، در دیدار دوستانه به همراه تیم ملی آرژانتین برمی گردد که یک بار دیگر این بازیکن بالا آورد.

« طبیعی نیست »
این حالات مسی باعث شده بسیاری از هواداران بارسلونا به ویژه مربی این بازیکن تاتا مارتینو ابراز نگرانی کنند. حتی تاتا مارتینو در کنفرانس خبری ای در باره سلامت جسمانی مسی گفت:« این موضوع طبیعی نیست ولی به هر حال به ما گفته اند این مورد در روند بازی او تاثیری ندارد ». با این حال مارتینو گفته که متخصصان بارسا تلاش می کنند تا این مشکلات به زودی برطرف شود.

دلیل استفراغ چیست؟
در فروم های هواداری بارسا بسیاری این سوال را می پرسند که چرا مسی استفراغ می کند؟ به گزارش تدبیر و به نقل از « کرونوفوت » در این بین متخصصان مختلفی تلاش کرده اند تا به این سوال پاسخ دهند. راک لانگلوتی یکی از این پزشکان این موضوع را به نوع تغذیه مسی ربط می دهد و می گوید:« مسی احتمالا غذایی می خورد که با او سازگاری ندارد ».

البته پزشک بارسلونا در گفت و گو با « اینفو نیوز » دلیل این موضوع را به تلاش زیاد این بازیکن و گرمای هوا در بعضی از شهرها مرتبط دانست. با این حال به نظر ریکاردو عمر برمودز یکی دیگر از پرشکان ورزشی این موضوع به خاطر تغییرات جوی است:« دلیل این موضوع احتمالا به این خاطر است که ارگان های بدن او به تغییرات آب و هوایی واکنش نشان داده است و به همین خاطر بالا آورده است ». با توجه به تغییرات دمایی در بارسلونا و رومانی ظاهرا این فرضیه آخر به واقعیت نزدیک تر است. او روز ۴ مارس در بارسلونایی حاضر بوده که دمای هوا ۱۷ درجه سانتیگراد بوده و روز بعد به رومانی رفته و در هوای ۴ درجه سانتیگراد بازی کرده است.

دکتر برمودز همچنین تمام شایعات مبنی بر اینکه این حالات به خاطر استفاده از هورمون های رشد در دوران کودکی بوده را رد کرد.

چرا مسی استفراغ می کند؟