امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» گاف تازه صداوسیما در سانسور و پخش «تایتانیک» در نوروز 93!

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم تایتانیک

 گاف تازه صداوسیما در سانسور و پخش «تایتانیک» در نوروز ۹۳!

صدا و سیما قبلا هم با سانسورهای طولانی و عجیب و غریب(حتی در فیلمهای ایرانی) نشان داده تبحر بالایی در پخش فیلمهای سینمایی غیر قابل پخش دارد، ولی این جمله آخرشان را کجای دلمان بگذاریم “مناسب خانواده های ایرانی”.

اخیرا شبکه نمایش اقدام به پخش آنونسی از فیلم تایتانیک کرده ، که قرار است در نوروز ۹۳ از این شبکه پخش شود. اما نکته جالب در این آنونس این است که گوینده در انتهای آنونس و پس از گفتن اسم فیلم این جمله را بر زبان می آورد: نسخه اصلاح شده ، مناسب خانواده های ایرانی.

شما را نمی دانم ولی این جمله به من، به عنوان یک ایرانی خیلی برخورد. معنی این جمله به نظر من یعنی اینکه خانواده های ایرانی ظرفیت تماشای فیلمهایی نظیر تایتانیک را ندارند و حتما باید یک نسخه جدید با کلی اصلاحات تحویلشان بدهیم تا به تماشایش بنشینند.

اما سوال اینجاست که چه لزومی دارد فیلمی که نسخه اصلیش به نظر دوستان مناسب خانواده های ایرانی نیست را با کلی اصلاحات و به زور سانسور آماده نمایش کنند. حالا آماده کرده اند، دستشان درد نکند. صدا و سیما قبلا هم با سانسورهای طولانی و عجیب و غریب(حتی در فیلمهای ایرانی) نشان داده تبحر بالایی در پخش فیلمهای سینمایی غیر قابل پخش دارد، ولی این جمله آخرشان را کجای دلمان بگذاریم “مناسب خانواده های ایرانی”.

 بماند که تا الان بیشتر ایرانیان این فیلم را دیده اند،حالا چه نسخه اصلیش را و چه نسخه ای را که چند سال پیش توسط یکی از موسسه های پخش فیلم دوبله شد و به بازار آمد و فکر نمیکنم به نسخه تیکه پاره صدا و سیما محتاج باشند. اما ای کاش کمی معرفت به خرج دهند و حداقل همان نسخه ای را که به شبکه نمایش خانگی آمده و اتفاقا سانسور و دوبله خوبی هم دارد،را پخش کنند، در غیر اینصورت فکر کنم باید منتظر نسخه جدیدی از فیلم تایتانیک باشیم که در اینصورت بنده از همین جا جناب کامرون را به تماشای این فیلم دعوت می کنم ،

 

تا مقایسه کند که کدام نسخه بهتر است،تایتانیک خودش یا تایتانیک صدا و سیما … هر چند هنوز برای قضاوت زود است. شاید این فرصتی است تا قصه عاشقانه ابدی جیمز کامرون، با گروه گسترده‌تری از مردم جهان، در میان گذاشته شود.
اخبار فرهنگی – کافه سینما