امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» افسانه بایگان در نوروز ۹۳ چه کار می‌کند؟

193475 افسانه بایگان در نوروز 93 چه کار می‌کند؟

افسانه بایگان در نوروز ۹۳ چه کار می‌کند؟

افسانه بایگان از اینکه در نوروز می‌خواهد تمرینات بیشتری روی نواختن ساز سه تار داشته باشد و همچنین فیلم و کتاب پیشنهادی خود سخن گفت.

افسانه بایگان درباره اینکه نوروز خود را چگونه می گذراند و چه پیشنهادی برای گذران این ایام برای مردم دارد، بیان کرد: من چون برنامه‌هایی دارم که باید آنها را انجام دهم فکر می کنم بیشتر تهران باشم و شاید چند روزی را هم به شمال برویم.

به گفته وی، ما سرزمینی زیبا و طبیعتی متنوع داریم و مردم می توانند در هر کجای ایران از تعطیلات خود لذت ببرند.

وی با بیان اینکه هیچ جای دیگر دنیا این همه نقاط برای کشف کردن ندارد، افزود: من به خاطر شغلم در این سال ها مناطق زیادی از این سرزمین را رفتم و فکر می کنم ما سرزمینی داریم که هر نوع تنوع سلیقه ای را جواب می دهد. یکی ممکن است با آب و هوای خشک سازگار باشد و شخصی ممکن است هوای مرطوب را دوست داشته باشد. به‌هر حال سرزمین ما جوابگوی هر سلیقه و نگاهی در روستاها و شهرهای دور و نزدیک است.

بازیگر فیلم‌های «زن‌ها شگفت انگیزند» و «کافه ستاره» با بیان اینکه نمی توان بین این مکان های دیدنی ارجحیت قایل شد، بیان کرد: آنقدر هرکدام از این مکان ها زیباست که نمی توان بین آنها هیچ یک را انتخاب کرد و هرکس بهتر است با بررسی اولویت های خود و مبلغی که می خواهد برای تعطیلات هزینه کند درباره سفر مورد نظرش تصمیم بگیرد.

بایگان همچنین با اشاره به فیلم های پیشنهادی خود به مردم عنوان کرد: من شخصا از فیلم‌ های جشنواره فیلم فجر امسال کار چندانی را ندیدم اما می دانم که کارهای خوبی ساخته شده است. اما از فیلم‌های خوب خارجی که دیده ام و می خواهم به مردم معرفی کنم فیلم «چشمه» (The Fountain) به کارگردانی دارن آرونوفسکی است.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: کتابی هم با نام «تمرین نیروی حال» به نویسندگی اکهارت تول خواندم و آن را هم پیشنهاد می کنم. این کتاب تکنیکی از نگرش به زندگی است و آن در لحظه حال بودن است. این نگاهی است که ما در اشعار حافظ و مولوی هم پیدا می کنیم اینکه در دیروز و فردا نباشید و لحظه حال را دریافت کنید و این یکی از مهمترین رمزهای جاودانگی است.

بازیگر سریال تلویزیونی «وضعیت سفید» همچنین از اینکه نوروز را می خواهد روی تمرینات ساز سه تار خود تمرکز بیشتری داشته باشد سخن گفت و بیان کرد: من گوش دادن به موسیقی اصیل ایرانی را بسیار دوست دارم. موسیقی های فولکلوریک و سنتی را دوست دارم و می خواهم از فرصت عید و خلوت و آرامش آن در این زمینه استفاده کنم. همچنین فکر می کنم این ایام فرصت مغتنمی است که هرکسی می تواند به بهترین شکل به خانواده خود رسیدگی کند زیرا در طول ایام سال به دلیل وجود مشغله های کاری این امر میسر نمی شود.

بایگان در پایان درباره اینکه چقدر توانسته سال گذشته سریال های تلویزیون را ببیند؟ گفت: من سال گذشته چند قسمت از «پایتخت» را دیدم و سریال «آب پریا» را هم به طور کامل دیدم و دوست داشتم. امسال هم اگر بتوانم سریال ها را نگاه می کنم.