امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» تصادفات جاده ای نوروز امسال چند درصد کاهش یافت؟

تصادفات جاده ای نوروز امسال چند درصد کاهش یافت؟

سردار مومنی: تصادفات جاده ای نوروز امسال ۹ درصد کاهش یافت

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: تصادفات جاده ای از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۹ درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا ، سردارˈاسکندر مومنیˈ روز دوشنبه در حاشیه بازدید از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در استان قم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا امروز آمار سفرها ۶ درصد افزایش اما آمار تصادفات ۹ درصد کاهش داشته است.
 
وی گفت: در دور اول سفرهای نوروزی امسال نیز نسبت به سال گذشته آمار تصادفات و تلفات وقایع جاده ای ۱۳ درصد کاهش یافته است.
 
مومنی گفت: البته در استانهای خوزستان، خراسان جنوبی و لرستان تصادفات افزایش یافته که لازم است مسوولان این مناطق تمهیدات لازم را برای کاهش تصادفات بیندیشند.
 
وی ابراز امیدواری کرد که امسال با همکار مردم با پلیسف سال کم حادثه ای را سپری کنیم.
 
وی گفت: در چند سال اخیر با همکاری مردم و تلاش دست اندرکاران توانسته ایم هرساله شاهد کاهش سوانح باشیم.
 
مومنی افزود: سال گذشته تعداد تلفات جاده ای به ۱۸ هزار نفر رسید که نسبت به سال ماقبل از آن ۱۰ هزار نفر کاهش نشان می دهد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در تمام نقاط کشور پلیس و تمام دستگاه های مرتبط حضور فعالی دارند از رانندگان خواست در دور دوم سفرهای نوروزی نکات ایمنی را رعایت کنند.
 
وی با اشاره به بارش باران در روزهای پایانی هفته و بارش برف در نقاط کوهستانی کشور از رانندگان خواست سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی را جدی بگیرند.
 
وی با اشاره به بارش برف و باران در سه مقطع امسال گفت: از این رو طرح زمستانی هنوز هم ادامه دارد و رانندگان در محورهای کوهستانی باید زنجیر چرخ و سایر وسایل ایمنی را به همراه داشته باشند.
 
مومنی گفت: طرح نوروزی تا ۱۷ فروردین ماه سالجاری با حضور پلیس و سایر نیروها امدادی ادامه دارد تا مردم سفری سالم داشته باشند.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در ادامه از مردم خواست تا رفتارهای پرخطر رانندگان اتوبوس های بین شهری را به سامانه پیامک ۱۱۰ و ۱۲۰ گزارش دهند.
 
وی افزود: مردم همچنین از این طریق می توانند از رانندگان مقید به قوانین تشکر کنند.
 
وی افزود: در مراحل بعد، این سامانه پیامک برای سایر رانندگان وسایط نقلیه عمومی نیز فعال خواهد شد.
 
وی افزود: این طرح در راستای نظارت همگانی مردم ایجاد شده است.
 
مومنی در ادامه با اشاره به اینکه قم راه عبوری بسیاری از استانهای جنوب و غرب کشور است، اظهار داشت: جاده های قم یکی از شلوغ ترین محورهای مواصلاتی کشور است لذا وظیفه ما در این استان، دوچندان است.
 اخبار حوادث – ایرنا