امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» 5 خاصیت زیبایی بخش ویتامین C

۵ خاصیت زیبایی بخش ویتامین C

5 خاصیت زیبایی بخش ویتامین C
 

بارها و بارها از متخصصان درباره خواص بسیار زیاد ویتامین C شنیده ایم .چرا این ویتامین تا این حد ضروری است؟ با خواندن مقاله زیر متوجه میشوید چگونه مصرف روزانه ویتامین C مو ، ناخن و پوستتان را تقویت میکند.

 

ریانا لاوینگ موسس برند ارگو (orgo )محصولات ارگانیک مراقبت از پوست و زیبایی در این باره میگوید مواد مغذی مسئول ایجاد و نگهداری کلاژن هستند.( کلاژن ماده ای است که موجب حفظ استحکام پوست میشود) . این آنتی اکسیدان جریان خون را تقویت میکند و به پوست استحکام و حالت کشسانی میبخشد.
اما ویتامین C ماده ای محلول در آب است به این معنی که بدن ویتامین C را در خود ذخیره نمیکند. و به همین دلیل است که استفاده روزانه از این ویتامین بسیار مهم است. هنوز متقاعد نشده اید؟ 

 

ویتامین C به سلامت مو کمک میکند
ریانا لاوینگ عقیده دارد، ویتامین C یکی از موثرترین مواد غذایی است که به رشد و تقویت موها کمک میکند. اگر میخواهید میزان ضروری ویتامین C به موهایتان برسد یک عدد سیب زمینی شیرین نیم پز، نصف فنجان گوسبری(می توانید از انگور هم استفاده کنید) ، سه توت فرنگی و نیمی از یک فلفل دلمه قرمز کوچک را با هم ترکیب کنید تا مخلوط نرم و یکدستی حاصل شود. سپس این مخلوط را به پوست سر و موهایتان بمالید ، ۱۵ تا ۲۵ دقیقه بعد سرتان را با آب گرم بشویید.

ویتامین C موجب میشود پرانرژی تر به نظر برسید
الیسا زید نویسنده کتاب جوان شدن در یک هفته ( آخرین تلاش برای به عقب برگرداندن زمان ، افزایش انرژی و و احساس جوانی در ۷ روز) میگوید :” در برنامه غذایی ، ویتامین C نقشی حیاتی در جذب آهن دارد و آهن موجب زیبایی و سلامتی عمومی بدن میشود. زمانیکه بدن از ذخیره آهن تهی شود، احتمال کم خونی، خستگی و ضعف افزایش میابد. و این امر به پرانرژی بودن و شادابی شما کمکی نمیکند.”

 

رشد ناخن را تقویت میکند
ریانا لاوینگ: ” ویتامین C با تقویت پوست ، بافت پیوندی و دیواره سلول های خونی به استحکام ناخن ها کمک میکند.”

ازریشه ریشه شدن ناخن جلوگیری میکند
از آنجاییکه ویتامین C به رشد و تقویت ناخن کمک میکند، میتواند از ریشه ریشه شدن ناخن هم جلوگیری کند. مصرف ویتامین C بهترین روش برای بهبود سلامت ناخن است، بنابراین حتما از مرکبات استفاده کنید.

از نمایان شدن علائم پیری جلوگیری میکند
بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷ انجام و در مجله آمریکایی” تغذیه بالینی ” منتشر شد زنان میان سالی که ویتامین C بیشتری از منابع غذایی خود دریافت میکردند چین و چروک و خشکی پوست کمتری داشتند. متخصصان معتقدند این ویتامین با تخریب رادیکال های آزاد، ظهور نشانه های پیری را به تاخیر میاندازد.
برای ساخت ماسکی غنی از ویتامین C برای صورت ، یک کیوی و نصف فنجان پاپایا را با هم ترکیب و این مخلوط را روی صورتتان بگذارید. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.

 

منبع : ibanoo.ir