امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» ناصر گیتی‌جاه در 79 سالگی درگذشت

ناصر گیتی‌جاه در ۷۹ سالگی درگذشت

 

 

به گزارش هات ناز نقل از  خبرگزاری خبرآنلاین، ناصر گیتی‌جاه سه‌شنبه شب در بیمارستان دی درگذشت. او ۷۹ ساله بود.

 

گیتی‌جاه سال ۱۳۱۴ در تهران متولد شد. او اواسط دهه ۱۳۳۰ بازی در تئا‌تر را شروع کرد و سال ۱۳۵۲ با فیلم «گدای میلیونر» به کارگردانی محمود کوشان وارد دنیای سینما شد.

گیتی‌جاه بیشتر به عنوان بازیگر تلویزیون شهرت داشت. او اولین کسی بود که پس از انقلاب نقش شاه سابق را در سریال «طبل توخالی» بازی کرد و پس از آن در تله‌فیلم «سقوط» به کارگردانی محمدرضا ورزی بار دیگر این نقش را تکرار کرد.

«خانه‌به‌دوش» (۱۳۵۰)، «تلخ و شیرین» (۱۳۵۳)، «پهلوانان نمی‌میرند» (۱۳۷۴)، «تولدی دیگر» (۱۳۷۷)، «فردا دیر است» (۱۳۷۶)، «شب دهم» (۱۳۸۰)، «کوچه اقاقیا» (۱۳۸۲) و «همه خانواده من» (۱۳۹۱) از جمله آثار تلویزیونی است که مرحوم گیتی‌جاه در آن‌ها بازی کرد.

ناصر گیتی‌جاه و اکبر عبدی در فیلم «خوابم می‌آد»

از فیلم‌های سینمایی او می‌توان به «یوزپلنگ» (۱۳۶۴)، «مدرک جرم» (۱۳۶۴)، «خط پایان» (۱۳۶۴)، «تنوره دیو» (۱۳۶۴)، «خواستگاری» (۱۳۶۸)، «گشت ارشاد» (۱۳۹۰)، «خوابم می‌آد» (۱۳۹۰)، «فرزند چهارم» (۱۳۹۱) و «جا به جا» (۱۳۹۱) اشاره کرد.

گیتی‌جاه در سی امین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «خوابم می‌آد» به کارگردانی رضا عطاران لوح تقدیر بهترین بازیگر مکمل مرد دریافت کرد.

مرحوم گیتی‌جاه آبان سال گذشته درمورد کم شدن فعالیت‌های هنری خود به نسیم، گفت: «این روزها منتظرم که پیشنهاد بازیگری برسد، بلکه در فیلم یا سریالی بازی کنم. خیلی بد است که از بازیگران قدیمی استفاده نمی‌کنیم و به جایش می‌رویم سراغ نابازیگران. تازه وضع ما که اخیرا به ما سیمرغ دادند، این طور است، وای به حال بقیه.»

درگذشت این هنرمند فقید را به جامعه هنری تسلیت می‌گوییم و برای خانواده او آرزوی شکیبایی داریم.

 

منبع : خبر آنلاین