امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» امتحانات دانشگاه به دلیل جام جهانی زودتر برگزار می شود

امتحانات دانشگاه به دلیل جام جهانی زودتر برگزار می شود

سرپرست دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه امتحانات پایان ترم دانشگاه های سراسر کشور به دلیل جام جهانی فوتبال به جلو افتاده است، گفت: ترم دوم سال دانشگاهی به اندازه کافی کوتاه است و ما نمی توانیم بازهم آن را کوتاه تر کنیم. این کار به خاطر مسابقات جام جهانی صورت گرفت اما شخصا معتقدم به چنین تصمیمی نیاز نبود.

امتحانات دانشگاه به دلیل جام جهانی زودتر برگزار می شود
 
محمدعلی برخورداری گفت: دستورالعمل تعجیل در امتحانات به تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شده است و مرتبط با برگزاری مسابقات جام جهانی می باشد. وی همچنین می​گوید: فرهنگ زیر بنای هراقدامی در جامعه است و دانشگاه ها دراین حوزه نقش بسیار مهمی را عهده دار هستند. برخورداری در مورد نام گذاری سال ۹۳ به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهانی گفت: ما باید پیش از هر کاری فرهنگ خود را در دانشگاه ها اصلاح کنیم ، این نکته را به تمامی همکارانم نیز اعلام کردم.

وی ادامه داد: ما باید برای بهبود شرایط فرهنگی دانشگاه ها وحدت و یکپارچگی را مد نظر قرار داده و اقدامات لازم را برای بهبود شرایط انجام دهیم. سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: دانشگاه ها در فرهنگ جامعه تاثیر مستقیم می گذارند، ضعف ما در این بخش باعث شده تا در اکثر بخش ها متضرر شویم. وی تصریح کرد: همه ما باید برای رسیدن به اهداف مد نظر رهبر معظم انقلاب در بحث فرهنگ برنامه ریزی کنیم و این کار در دانشگاه علم و صنعت آغاز شده است. وی با اشاره به ضعف موجود در دانشگاه های کشور در حوزه فرهنگ اظهار کرد: در دانشگاه ها در این زمینه به شدت ضعف داشته و به همین دلیل قادر به فرهنگ سازی نبودیم.