امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» مکدونالد_قسمت چهارم: تبلیغات مکدونالد

از جمله فعالیت های ترفیعی که این شرکت برای دستیابی به هدف های برنامه ی فروش استفاده می کند تبلیغات و مجموعه ای از ابزارهای پیشبرد فروش است.  

 

  • ·          تبلیغات

مک‌دونالد دارای بیش از ۳۱ هزار شعبه و یک و نیم میلیون کارمند در سراسر دنیاست. این شرکت که به عنوان نماد کاپیتالیسم آمریکایی در جهان شناخته می‌شود با صرف هزینه های سنگین تبلیغاتی در صدد حفظ موقعیت خود به عنوان رتبه اول در حوزه مواد غذایی است.

تمرکز و موفقیت این شرکت در امر تبلیغات را از آنجا می‌توان درک کرد که بر اساس تحقیقی در سال ۲۰۰۴ عکس دلقک رونالد مک‌دونالد در میان کودکان شناخته شده‌تر از تصویر مسیح یا جورج بوش بود

از آنجایی که یکی از بازارهای هدف مک دونالد بازار کودکان است به عقیده کارشناسان شکل خاص و ترکیب رنگ زرد و قرمز استفاده شده در لوگوی مک‌دونالد خود یکی از دلایل جذب کودکان به سمت این رستوران است 

این شرکت با تحت تاثیر قرار دادن کودکان از طریق تبلیغات تلوزیونی، وسایل بازی کودکان و از همه مهمتر استفاده از شخصیت دلقک رونالد مک‌دونالد هر ماه حدود ۹۰ درصد کودکان بین ۳ تا ۹ سال را جذب رستورانهای خود می‌کند.

 

 

 

 

 

 

بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه مک دونالد :

 

شرکت مک دونالد در تبلیغ خلاقانه فوق و در قالب یک بیلبورد به صورتی هوشمندانه اقدام به معرفی برند و محصولات خود نموده است. این بیلبورد محصولات غذایی مک دونالد را به ترتیب زمان مصرف نمایش می دهد. لگوی مک دونالد که به صورت m است طوری بالای این بیلبورد نصب شده است که در هر ساعت سایه این لگو روی محصول غذایی خاصی قرار می گیرد. به عنوان مثال در تصویر فوق که در ساعت ۱۲ ظهر گرفته شده است سایه لگوی مک دونالد روی همبرگر مک دونالد قرار گرفته است. یعنی اینکه : الآن ظهر شده است و موقع خوردن همبرگر مک دونالد است.

این بیلبورد در هر ساعت به شما می گوید که وقت خوردن کدام یک از محصولات مک دونالد فرا رسیده است. به این ترتیب این بیلبورد تبلیغاتی تمام آنچه لازم است را بصورتی هوشمندانه و آنهم فقط با یک تصویر پویا به مخاطب انتقال می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جورچین یا پازل مک دونالد

پوسترهای خیابانی یا پوسترهایی که در هوای آزاد بکار برده می شوند تبدیل به بزرگترین جورچین های سرگرم کننده شده اند. این کار در سوئد برای تاسیس بزرگترین کافی شاپ مک دونالد به قیمت ۱ یورو انجام شد.

 

 

 

 

  • ·          ترویج فروش

یکی از ابزارهای پیش برد فروش که توسط مدیران ارشد بازار یابی در مک دونالد پیشنهاد شده ، و امروزه در تمام رستوران های مک دونالد مورد استفاده قرار میگیرد ، ارائه ی بسته هایی از چند محصول است که دارای مجموعه‌ای از غذا می‌باشند که با کدهای‌ خاصی از پیش تعیین شده‌اند،بدین ترتیب که هر کد شامل یک مجموعهء کامل غذا از قبیل یک غذای اصلی‌ (مانند همبرگر)،یک نوشیدنی و یک ماده خوراکی سرخ‌ کرده(مانند سیب‌زمینی سرخ کرده)می‌باشد که با قیمتی‌ مناسب به مشتریان عرضه می‌شود،به طوریکه اگر مشتری بخواهد مواد خوراکی تشکیل‌دهنده هر کد را به‌ طور تک‌تک سفارش دهد،قیمت آن در مجموع بیشتر خواهد شد.

 

ساعت شنی قهوه ی مجانی مک دونالد

شرکت مکدونالد همزمان با تاسیس کافی شاپ های خود برای جذب مشتری از طرح ساعت شنی قهوه به عنوان نمونه ی رایگان استفاده کرد تا بتواند کیفیت محصولات کافی شاپ و قهوه ی خود را به مشتریان نشان دهد.

نوشته شده توسط: میلاد ریسیان