امروز پنج شنبه , ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» حجیم کردن لب

لبها قسمت کوچک و قرمز رنگ و بدون مویی هستند که در حد فاصل بین پوست صورت و مخاط دهان قرار دارند. این پوشش نازکتر از پوست بوده و فاقد غدد بزاقی مخاط دهان می‌باشد بنابراین رطوبت کمی داشته و سطح آن نسبتاً خشک است…

براق کننده لب,رنگ رژ لب,اموزش آرایش لب

روش حجیم کردن لب

آموزش آرایش – روش حجیم کردن لب

لبها اصلی ترین جزء یک سوم تحتانی صورت هستند و در بروز احساسات و جذابیتهای فردی سهمی اساسی دارند. در حالت معمول اگر از روبرو به صورت فردینرمال نگاه کنیم خطی که از قرارگیری لبها روی یکدیگر حاصل میشود به اندازهفاصله بین  مردمک دو چشم است یعنی کمی بزرگتر از فاصله بین پره های بینیاست  . اگر از نمای نیم رخ به چهره فردی نرمال نگاه کنیم لب پائین حدود ۲میلیمتر عقب تر از لب بالا قرار میگیرد و چانه نیز عقب تر از لب پائین است.
برجسته کردن لب
درسالهای اخیر روشهای مختلفی برای  برجسته کردن لب ها معرفی شده و  مورداستقبال قرار گرفته اند.بعضی از این روشها دائمی و بعضی دیگر موقتی هستند.  در.بعضی از این روشها با وارد کردن موادی طبیعی(مثل چربی )  یا مصنوعی( مثل ژل ) به درون لب ، بر حجم آن  افزوده میشود اما در روش جراحی مقداری از پوست بیرون لب به موازات خط لب برداشته میشود و خط لب به محلبرش دوخته میشود و با این کار لب ها برجسته تر میشوند.اشکال روش جراحی جایاسکار و بخیه است که تا حدی باقی میماند.
اینکه  چه روشی برای شمامناسبتر است به میزان زیادی به وضعیت فعلی لب شما و به حالتهایی کهمیخواهید لب شما بخود بگیرد بستگی دارد.بدیهی است در جلسه مشاوره ای که باپزشک خود خواهید داشت در این مورد با شما صحبت خواهد شد.
مواد مختلفی برای تزریق به لب وجود دارند که مهمترین آنها عبارتند از کلاژن ، چربی  و ژل
کلاژن

کلاژن معمولا از کلاژن پوست گاو تهیه میشود.هر چند کلاژن گاوی  تلخیص میشود اماچون منشاء حیوانی دارد ممکن است  بدن فرد به آن آلرژی نشان بدهد لذا قبلاز تزریق باید تست آلرژی انجام شود . کلاژن تحت بی حسی موضعی  توسط سرسوزنظریف تزریق میشود .از آنجا که  بدن به تدریج آن را جذب میکند لذا یکی ازروشهای موقتی است. دوام آن یک تا سه ماه است . در صورت لزوم میتوان تزریقرا تکرار کرد.
چربی
چربیتحت بیحسی موضعی  از ران یا شکم خود فرد برداشته میشود و با سرسوزن مخصوص به لب تزریق میشود .دوام چربی شبیه کلاژن است  اما فرق اساسی این دو اینستکه چون چربی از بدن خود فرد برداشته میشود آلرژی زا نیست و نیازی به تستندارد.برای حصول نتیجه بهتر ممکن است لازم باشد تا بیش از یکبار تزریقانجام شود.
ژل
از تزریقژل نیز برای برجسته تر و کلفت تر کردن لبها میتوان بهره جست . از آنجائیکهژل یک ماده غیر طبیعی است باید دقت شود که از مارکهایی استفاده شود کهاستانداردهای لازمه را دریافت کرده باشند  .ماندگاری آنها بسته به جنسآنها متفاوت است . تحت بیحسی موضعی در مطب قابل تزریق هستند.
بعداز تزریق لبها تا چند روز کمی متورم هستند .برای کاستن ازاین تورم  بهتراست ۲۴ ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید. ضمنا لازم است برای پیشگیری  ازعفونت از آنتی بیوتیک نیز استفاده کنید.