امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» طرز تهیه کامل ته چین مرغ خوشمزه و پر طرفدار

ته چین مرغ هم از غذاهای پرطرفدار هست. البته زیاد مرسوم نیست ولی اونقدر خوشمزه هست که اگر یک بار امتحان کنین دیگه نمیتونین ازش بگذرین. امروز تصمیم به آموزش تهیه ته چین مرغ گرفتیم.

ته چین مرغ

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ:

  • برنج آبکش شده سه لیوان
  • زرده تخم مرغ دو عدد
  • ماست یک لیوان
  • زعفران دم کرده نصف لیوان
  • مرغ پخته و ریش شده دو لیوان
  • نمک و دارچین به مقدار لازم

بهترین راه آبکش کردن برنج

برای آبکش کردن برنج، اون رو از قبل سه چهار ساعت با نمک زیاد خیس میدیم. بعد آبش رو خارج میکنیم و برنجها رو آب میکشیم تا نمک اضافیش بره. بعد در قابلمه حدود پنج لیوان آب رو به جوش میاریم و برنجهای خیس داده شده رو با مقدار کمی نمک در آب جوش میریزیم و میذاریم که بجوشه، وقتی کمی جوشید یک دانه از برنج رو برمیداریم و با ناخن نصفش میکنیم، وقتی به اندازه یک نقطه سفید وسطش خام بود آبکشش میکنیم. این بهترین راه برای آبکش کردن برنج هست.

پختن مرغ

مرغ رو همیشه بهتره در آب کم بپزین. اینطوری تمام طعمش رو به خودش میگیره و به آبش نمیده و خوشمزه تر میشه. مرغ رو در مقدار کمی آب با پیاز و کمی نمک و زردچوبه روی حرارت ملایم میگذاریم که بپزه. و بعدش ریش ریش میکنیم.

دم کشیدن زعفران

زعفران رو در آب جوش میریزیم و میگذاریم تا حدود نیم ساعت دم بکشه.

ته چین مرغ

برای تهیه ته چین

مهمترین قسمت ته چین مرغ همون ته دیگش هست، در واقع برای همین هم اسمش ته چین هست. به این صورت که ماست و زرده تخم مرغ و نصف زعفران دم کشیده رو به مقداری برنج مخلوط میکنیم و در قابلمه نچسبی که کفش رو از قبل چرب کردیم میریزیم. بعدش هم مقداری از مرغهای ریش شده رو روش میچینیم. و روی اون رو یک لایه از برنج و زعفران میریزیم و روی اون رو مرغ های ریش شده میچینیم و اونقدر این کارو تکرار میکنیم تا مرغ و برنجمون تموم شه.بعش هم روش رو کاملا با قاشق فشار میدیم تا مواد فشرده بشه و بعدش روی حرارت ملایم میگذاریم تا دم بکشه. اگر دوست داشته باشین میتونین از زرشک و خلال بادام و پسته خیس داده و تفت داده در لایه ها استفاده کنین. در انتها کمی زیرش رو زیاد میکنیم تا ته دیگش بگیره و بعد از یک دقیقه زیرش رو خاموش میکنیم.

ته چین مرغ

وقتی که دم کشید برای اینکه راحت و یکدست از کف قابلمه جدا شه پشت قابلمه رو کمی آب سر میزنیم و بعد در ظرفی قابلمه رو برمیگردونیم تا ته چین کامل و یکدست برگرده. میتونید روش رو با زرشک و خلال بادام و پسته خیس کرده و تفت داده تزیین کنید.