امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» لباس عروس برای خانم های قد کوتاه

برای  انتخاب لباس مناسب عروسی چکار کنیم ؟

شرایط اندام اولین فاکتور برای انتخاب لباس است. برای مثال یک خانم لاغر و ریز نقش باید لباس شلوغ و پرکاری را انتخاب کند که او را متغیر نشان دهد و لاغری او را بپوشاند، هم چنین لباس با یقه باز که اندام را کشیده تر نشان می دهد، برای یک فرد لاغر پیشنهاد نمی شود. از سوی دیگر کسی که پایین تنه برجسته ای دارد نباید لباس با بالاتنه بلند بپوشد، بلکه باید لباس با دامن پف را انتخاب کند که برجستگی پایین تنه را می پوشاند، یا این که پارچه لباس او باید حریر باشد که ریزش داشته باشد.

مزیت مشاوره با طراح لباس آن است که تمامی ابعاد بدن را در نظر می گیرد، مدل لباس را متناسب با شرایط اندامی فرد طراحی می کند، پارچه مناسب را انتخاب می کند و سپس دوخت را انجام می دهد، و به این ترتیب نتیجه کار بسیار عالی خواهد شد.

 

دنباله لباس عروس باید بلند باشد چون برای عکسبرداری و فیلمبرداری زیباتر و با شکوه تر است، اما وقتی عروسی در باغ برگزار می شود لازم است که لباس طوری طراحی شود که بتوان دنباله لباس را جمع کرد. هم چنین در طراحی لباس باید به شخصیت عروس توجه کرد.

مثلاً برای عروس خانمی که انرژی زیادی دارد و زیاد حرکت می کند نباید لباس با دنباله بلند را انتخاب کرد، چون با آن احساس راحتی نخواهد کرد. از طرفی اگر چه انتخاب لباس با دنباله بلند توصیه می شود اما اندازه دنباله لباس به کوتاهی و بلندی قد عروس بستگی دارد و برای عروس خانمی که قد کوتاهی دارد، دنباله لباسش نباید بیش از ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر طول داشته باشد.

در مزون ها  به این دلیل که این امکان وجود ندارد که تمام رنگ ها یا انواع پارچه ها را وارد گردد، در بعضی مدل لباس ها که پارچه با دو یا سه تم رنگ استفاده می شود که پارچه را رنگ  و سایه روشن های لازم را متناسب با مدل انتخاب شده ایجاد می کنند .  تا نتیجه کار به مدل انتخاب شده بسیار نزدیک باشد. هم چنین گل ها و روبان های لباس را خودمان به صورت کار دست آماده می کنیم و از گل های ژله ای و آهاردار آماده استفاده نمی کنیم.

اگر چه بودجه در انتخاب مدل و کار لباس مهم است، اما عروس خانم نباید فکر کند که چون بودجه محدودی دارد، نمی تواند آن لباسی را که همیشه آرزو داشته، تهیه کند. بلکه پس از انتخاب مدل لباس خود و با مشاوره با طراح لباس، می توان آن مدل را با پارچه سبک تر و یا کار سبک تر انجام داد تا نتیجه به آن چه عروس در نظر دارد بسیار نزدیک شود. در واقع این بستگی به هنر طراح لباس دارد که مدل، کیفیت و کار لباس را با قیمت لباس هماهنگ کند تا بهترین نتیجه حاصل شود. برای ما مهم است که عروس خانم در انتخاب مدل و دوخت لباس خود احساس آرامش کند.

این کار باید یک ماه قبل از روز عروسی و جشن‌تان شروع شود تا زمان کافی برای انتخابی شایسته را داشته باشید. به سایت‌ها، مجلات و سالن‌ها نگاهی بیندازید چون وقتی چندین لباس را مشاهده می‌کنید، متوجه سلیقه خود می‌شوید و می‌فهمید که چه نوع لباسی مد است و شما بیشتر از چه نوع سبکی استقبال می‌کنید.

 

بعضی از افراد مایل هستند که لباس عروشان دوخته شود به این عروس خانم‌ها می‌گوییم که شما باید حداقل شش ماه قبل، لباس خود را برای دوختن به خیاط بسپارید تا زمان کافی برای آماده شدنش داشته باشد و نگران خوب یا بد شدن لباستان نباشید. و لباستان دو هفته قبل از جشن آماده باشد و آن را چندین دفعه و در ساعات مختلفی از روز و حتی شب هنگام نیز بپوشید که اگر مشکلی دارد متوجه شوید و آن را اصلاح کنید. افرادی که تمایل دارند لباسشان را آماده تهیه کنند نیز باید ۲ ماه قبل از روز جشن خرید خود را انجام دهند.

انتخاب برای این افراد ساده‌تر و راحت‌تر می‌شود زیرا دیگر نگران خوب یا بد شدن لباسشان نیستند و آن را در یک روز خریداری می‌کنند. خیلی از خانم‌ها هستند که دو هفته مانده به روز جشن تازه به فکر لباس عروسشان می‌افتند این کار اشتباه است چون با عجله لباسی را که دوست ندارید انتخاب می‌کنید زیرا دیگر زمانی برای جستجو ندارید.

مسلما همه خانم‌ها مانکن نیستند و استیل خوبی ندارند. باید لباسی را انتخاب کنند و بپوشند که زیبایی بیشتری به آنها بدهد.

شانه‌هایتان، فرم شکم و باسن و حتی اگر قدی کوتاه دارید قد شما را بلند‌تر نشان دهد و یا برعکس. بعضی از خانم‌ها هستند که می‌خواهند لباسی متفاوت نسبت به بقیه داشته باشند و برای همین لباس‌های با رنگ‌های متفاوت را انتخاب می‌کنند مثلا قرمز، سبز… همه این رنگ‌ها زیبا هستند اما در همه جای دنیا عروس در جشن ازدواجش لباس سفید، نباتی و یا مشتقاتی از رنگ سفید را می‌پوشد.

لباس و رنگی را انتخاب کنید که اگر ده سال دیگر عکس‌های روز عروسیتان را نگاه کردید جیغ نزنید و از آن روز برای خود فاجعه ای نسازید. ما تغییر می‌کنیم ولی عکس‌های ما تغییر نمی کنند. درست است که این روز مهم‌ترین روز زندگی برای هرکسی است بخصوص برای عروس خانم‌ها ولی این نکته را نیز بخاطر داشته باشید که برای شاهزاده شدن و زیباترین زن دنیا بودن بجز لباس راههای دیگری هم وجود دارد و همسران خود را برای خرید یک لباس فوق العاده دچار مشکل نکنید.

) اگر قدتان بلند نیست، لباس پرنسسی نپوشید
لباس‌های پرنسسی بیشتر برای عروس خانم‌های قد بلند مناسب‌اند چون دامن این لباس‌ها خیلی پف‌دار است و خودبه‌خود قد شما را کوتاه‌تر جلوه می‌دهد. بنابراین اگر شما ریزنقش هستید یا قد چندان بلندی ندارید، بهتر است به کمک خانم صاحب مزون به دنبال مدل‌هایی بگردید که به اندام شما مثل شمع بنشیند. اگر کسانی‌که قد کوتاهی دارند، در شب عروسی لباس‌های پف‌دار بپوشند، کوتاه‌تر به‌نظر می‌رسند. اگر خیلی ظریف و کوچک باشید، در لباس عروس‌های حجیم و پف‌دار گم خواهید شد. اگر ریزنقش و چندان قدبلند نباشید، لباس عروس‌های بلند و ماکسی شما را قدبلندتر نشان می‌دهد.

زنان کوتاه قد:
یک مدل با کمر افتاده و بخشی بر روی کمر، انتخابی عالی است که می تواند شما را از آنچه که هستید، بلندتر نشان بدهد. مدل پر نسسی برای زنان قد کوتاه که درشت و چاق هستند، بسیار خوب است.

 

نکاتی برای انتخاب لباس عروس

لباس عروس

لباس عروس برای خانم های کوتاه قد