امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» نکاتی برای انتخاب لباس عروس

نکاتی مهم و جالب:
– حتما یک یا دو خانم دیگر نیز شما را برای خرید لباس عروسی همراهی کنند زیرا زنان نکات ریزتری در لباس را می‌بینند که همسر شما متوجه آنها نمی شود.

– هنگام خرید لباس، کفش‌هایی را که برای روز جشن‌تان در نظر دارید را نیز بپوشید و بعد لباس را خریداری نمائید. و همین طور با لباس خود بنشینید، بلند شوید، راه بروید، دستان خود را بازو بسته کنید تا مطمئن شوید لباس در همه قسمت‌ها به شما می‌آید و در هیچ قسمتی احساس کشیدگی یا تنگی ندارید.

طریقه نگهداری و بسته بندی لباس عروس

نگهداری لباس عروس در یکی از جعبه های مقوایی با یک دریچه سلیفون ممکن است اشتباه بزرگی باشد. هیچ پارچه ای نباید برای مدت چندین سال در چنین جعبه مهر و موم شده ای، تاخورده باقی بماند؛ دریچه سلفون نیز می تواند رطوبت را در خود نگاه دارد و به پارچه آسیب برساند.

نگهداری پارچه های گرانقیمت و با ارزش کار سختی نیست. این کار را به درستی انجام بدهید و لباس های گرانقدر خود را حتی برای چندین دهه نگهداری کنید. طریقه نگهداری لباس عروس بهتر است با در نظر گرفتن نکات زیر باشد:

۱- ابتدا پیراهن را به خوبی تمیز کنید. برخی لکه ها از قبیل لکه عرق، عطر یا الکل ممکن است در ابتدا قابل مشاهده نباشد، اما اگر پاک و تمیز نشود، به مرور زمان تیره تر می شود.

۲- بین نگهداری لباس در جعبه و آویختن در قفسه لباس، یک کدام را انتخاب کنید. احتمالا نگهداری پیراهن در جعبه عملی تر است؛ اما آویختن لباس در قفسه، بهترین روش برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک زیاد لباس است. تعداد زیادی دستمال کاغذی بدون اسید تهیه کنید. خواه بخواهید لباس را در جعبه نگهدارید و خواه آویزان کنید، به این دستمال ها نیاز دارید.

۳- اگر می خواهید لباس را در جعبه نگهداری کنید، داخل یک جعبه مقوایی نازک بدون اسید را با دستمال کاغذی های بدون اسید بپوشانید. ابتدا پایین دامن را در جعبه بخوابانید و سپس پیراهن را به شکل آکاردئونی تا بزنید و دستمال کاغذی های مچاله شده را بین هر لایه پیراهن که تا می زنید، قرار بدهید. داخل قسمت سینه و آستین ها را با دستمال های مچاله شده پر کنید. روی پیراهن نیز چند لایه دستمال قرار بدهید و در جعبه را ببندید.

۴- اگر می خواهید که پیراهن عروس خود را در قفسه لباستان آویزان کنید، یک جالباسی پهن را با پنبه نخی بپوشانید، سپس پارچه چیتی روی آن قرار بدهید. پیراهن را آویزان کنید و قسمت سینه، آستین ها و هر قسمتی که چین عمیقی دارد، با دستمال کاغذی های بدون اسید پر کنید. پیراهن را با یک کاور پارچه ای از جنس چیت بپوشانید و آن را در یک قفسه خنک و خشک آویزان کنید. دقت کنید که لباس های دیگر قفسه، این پیراهن را فشرده و له نکند.

۵- هر سال وضعیت لباس را کنترل کنید. اگر آن را در جعبه بسته بندی کرده اید، آن را دوباره مرتب کنید طوری که تاها و چین ها در موقعیت متفاوتی قرار بگیرد. اگر پیراهن را آویزان کرده اید، کاور پارچه ای آن را بشویید.

لباس عروس

انتخاب لباس عروس