امروز شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» مدل بارانی سری6

نکاتی در مورد پوشیدن لباس بارانی

بارانی جزو پوشش هایی است که پوشیدن آن محدود به روزهای بارانی نمی شود، بلکه در این روزهای خنک پاییزی هم می توان به جای پوشیدن مانتو یا کاپشنی سبک، یک بارانی مناسب پوشید.

چند وقت یکبار بشوییم؟

در حالت عادی بارانی ها باید پس از هر ۵ یا ۶ بار استفاده شسته شوند. اگر بارانی شما رنگ روشنی دارد و احساس می کنید که زودتر چرک و آلوده می شود، بهتر است برای جلوگیری از انتقال آلودگی آن به سطح سایر لباس ها و حتی بدنتان، هرچه سریع تر آن را بشویید. اگر هم باران گرفت و شما و لباستان را خیس آب کرد، باید به محض رسیدن به منزل بارانی خود را در رختکن حمام آویزان کنید و به هیچ وجه پیش از شستن، آن را نپوشید زیرا آب باران می تواند باعث انتقال آلودگی های محیطی به سطح لباس های بیرونی مانند بارانی شود و دوم اینکه وقتی با بارانی خیس داخل تاکسی، مترو یا اتوبوس می شوید، آلودگی های سطح صندلی این وسایل نقلیه عمومی به بارانی می چسبد و اگر آن را نشویید، علاوه بر انتقال آلودگی، باعث بد بو شدن بارانی هم خواهد شد؛ به خصوص اگر بارانی آستر پشمی، کرکی یا پشم شیشه ای هم داشته باشد.

چطور بشوییم؟

بارانی ها جزو لباس هایی هستند که معمولا به دلیل داشتن آستری، شستن آنها در منزل کمی سخت است بنابراین بهتر است آن را برای شستشو به خشک شویی بدهید. در غیر این صورت، تشتی پر از آب ولرم و شوینده ای ملایم و مایع مانند شامپو آماده کنید. سپس کف حمام را بشویید و آب بکشید و بارانی تان را روی زمین پهن کنید. حالا کمی آب کف روی بارانی بریزید و به آرامی سطح لباس را با یک دستمال حوله ای یا دستمالی نرم و نخی تمیز کنید. این کار را برای سطح داخلی بارانی هم انجام دهید. در نهایت آن را با چوب لباس از جالباسی رختکن حمام یا جای دیگری آویزان کنید و با دوش های به اصطلاح تلفنی، از بالا به پایین آب بکشید. برای پیشگیری از خراب شدن پارچه یا از بین رفتن ظاهر بارانی، هرگز آن را داخل ماشین لباسشویی نیندازید یا با روش های سنتی، آن را نشویید. برای خشک شدن بارانی هم بهتر است پس از آبکشی، آن را همانطور با چوب لباسی اش در فضای آزاد بگذارید تا خشک شود. در این صورت پس از شستن، چروک هم نخواهد شد.

 

مدل بارانی سری6

مدل بارانی بسیار جذاب

مدل بارانی سری6مدل بارانی بسیار شیک و زیبا

منبع mod20

مدل بارانی

مدل بارانی سری ۶