امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» مدل لباس بافتنی سری25

آموزش بافت سارافون با جیب

آموزش بافت سارافون

موارد لازم برای این بافت

کاموای ضخیم ۶ کلاف ۱۰۰ گرمی مناسب میل شماره ۶

پشت

۶۰ دانه سر انداخته و ۴ سانتیمتر کشباف ۲ تا زیر ۲ تا رو ببافید و بعد دانه ها را بترتیب زیر تقسیم بندی نموده و بافت لوزی ها را ادامه می دهیم

رج اول : ۸ تا زیر یکی رو ، ۷ تا زیر یکی رو ، ۷ تا زیر یکی رو … تا آخر رج

رج سوم : ۷ تا زیر یکی رو ، یکی زیر یکی رو ، ۵ تا زیر یکی رو ، یکی زیر یکی رو ، ۵ تا زیر … تا آخر رج

رج پنجم : ۶ تا زیر یکی رو ، ۳ تا زیر یکی رو ، ۳ تا زیر یکی رو … تا آخر رج

به همین شکل بافت مدل را ادامه دهید تا لوزی ها ایجاد شود و هر ۸ سانتیمتر یکبار از هر دو یکی کم کنید و ۲۶ سانتیمتر به همین شکل ببافید و پس از آن شروع به بافت مدل لانه زنبوری نمایید. یعنی ۲ دانه را از راست با دانه های قبل خود جا به جا کرده و ۲ دانه کناری را با دانه بعد خود جا به جا کنید. ۳ رج بافته و دانه ها را برعکس جا به جا کنید و هر ۳ رج یک مرتبه تکرار کنید تا مدل لانه زنبوری شکل گیرد. این بافت را ۲۰ سانتیمتر ادامه دهید و بعد بافت را به کشباف ۲ تا زیر ۲ تا رو تغییر دهید و پس از ۱۲ سانتیمتر دانه ها را برای حلقه آستین به ترتیب ۱ + ۲ + ۳ کور کنید و حلقه را تا بلندی ۱۸ سانتیمتر بافته و کور کنید.

جلو

۳۰ دانه سر انداخته ۴ سانتیمتر کشباف ۲ زیر ۲ رو ببافید سپس مانند پشت مدل لوزی ها را بافته و هر ۸ رج یکبار از سمت پهلو ۱ دانه را کور کنید. در انتهای مدل ۸ دانه اول را بافته و ۱۴ دانه بعدی را با یک تکه کاموا ۳۰ سانتی از رنگ دیگر ببافید طوری که دو سر نخ آزاد باشد ، بعد بقیه دانه ها را بطور معمولی بافته در رج بعد بافت لانه زنبوری را شروع کرده ، ۲۰ سانتیمتر بافته و بعد از آن نیز ۱۲ سانتیمتر کشباف ببافید و حلقه آستین را مانند پشت ایجاد کنید و ۱۰ سانتیمتر پس از آن برای یقه دانه ها را بترتیب ۱ + ۲ + ۳ + ۴ + ۵ کور کنید و بافت را ادامه دهید تا بلندی حلقه آستین به ۱۸ سانتیمتر برسد. در قسمت سه جاف جلو زیپ را بدوزید.

جیب

۱۴ دانه ای را که با کاموای آزاد بافته بودید با کشیدن نخ آزاد کنید . ۱۴ دانه ی پایین را در میل گرفته ۲ سانتیمتر کشباف ۲ زیر ۲ رو ببافید.۱۴ دانه ی بالا را هم در میل دیگری گرفته ، به عنوان آستر جیب به صورت ساده ۲۰ سانتیمتر بافته و دولا کنید و درزهای بغل را دوخته و سر آزاد آن را از پشت کار به پایین کشباف بدوزید.

یقه

۶ دانه از یقه در دو قسمت جلو را رها کرده ، بقیه را به یقه ی پشت به تعداد لازم دانه بیرون آورده ۸ سانتیمتر کشباف ۲ زیر ۲ رو ببافید.

خوب اینجا بافت دیگه تمومه و فقط لازمه بافتتون رو ببرید به خشکشویی و بگید پرس کنه براتون.دقت کنید بخار نه فقط و فقط پرس کنه

مدل لباس بافتنی سری25

مدل لباس بافتنی قهوه ای بسیار زیبا

مدل لباس بافتنی سری25 مدل سارافون بافتنی با جیب

مدل لباس بافتنی

مدل لباس بافتنی سری۲۵