امروز سه شنبه , ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» نکاتی مهم در طراحی دکوراسیون داخلی خانه | طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان

نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها باید در نظر گرفت:
توجه به چند نکته در طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان که جنبه بصری دارد. می توان فضاهای مرده را زنده تر و خانه خود را دلباز تر نشان دهیم.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان

۱-انتخاب رنگ مناسب دیوارهامتناسب با دکوراسیون داخلی:

رنگ مناسب در طراحی داخلی خانه برای فضای آپارتمانی به خصوص با متراژ کم نقش مهمی دارد. بهترین گزینه برای خانه های کوچک، رنگ های روشن با درخشندگی و شفافیت بالا است.
اصولا رنگهای روشن در طراحی داخلی خانه باعث بزرگ تر نشان دادن فضا می شود.و هر چه درخشندگی آن بیشتر در نتیجه به دلیل انعکاس نور بیشتر فضا پویاتربه نظرمیرسد.
یکی از رنگ های پر کاربرد در طراحی داخلی آپارتمان های مسکونی رنگ استخوانی روشن می باشد، که با وجود داشتن شفافیت و روشنی کافی با رنگ اکثر وسایل منزل هماهنگی دارد و همخوانی مناسبی را ایجاد می کند. برای ایجاد تنوع رنگی می توانید در قسمتهایی از دیوارها از مصالح دیگر با رنگ های متنوع استفاده کرد.

نکات مهم در طراحی داخلی اصفهان - رنگ اتاق

۲-انتخاب متریال کف متناسب بادکوراسیون داخلی:

ازدیگر مواردی که در طراحی داخلی خانه ها بایددر نظر گرفت انتخاب متریال مناسب جهت کف است.جهت پوشش کف واحد های مسکونی از متریال های گوناگونی مانند: سنگ ها ،سرامیک ها ، پارکت ها،لمینیت ها،کفپوشها، موکت هاو … می توان استفاده کرد. در صورت استفاده از سرامیک انتخاب رنگ عامل بسیار مهمی است، زیرا رنگ های تیره ، فضا را کوچک تر نشان می دهد.
عموما استفاده از رنگ های بسیار روشن در طراحی داخلی اصفهان برای کف مثل رنگ سفید نیز معایبی دارد، از معایب آن یکنواخت شدن محیط می باشد،که می توان از یک فرش کوچک در زیر میز مبل جهت برطرف کردن این عیب استفاده کرد. در صورت استفاده از پارکت نیز بایستی  رنگ های روشن را انتخاب کرد.

انتخاب رنگ کف در طراحی داخلی اصفهان

۳-انتخاب نوع مبلمان وچیدمان متناسب با دکوراسیون داخلی:

در طراحی داخلی خانه  از مواردی که باید مد نظر قرار داد انتخاب مبلمان و نوع چیدمان آنهاست.انتخاب رنگ مبل سلیقه ای است. ولی انتخاب رنگ هایی روشن و حتی سفید، دکوراسیون داخلی خانه شما را زنده تروفضاهای موجود بزرگ تر به نظر می رسد.در انتخاب فرم مبلمان بهتر است ،مبلمانی متناسب با ابعاد و فرم محل قرار گیری آنها انتخاب شود. به عنوان نمونه برای فضاهای کوچک با فرم خطی مبلمان با فرم منحنی انتخاب نکنید.در چیدمان دکوراسیون داخلی خانه خود مبل ها را تقریبا نزدیک  به دیوار ها قرار دهید، تافضاهای شما کمترین پرت را داشته باشند. علت انتخاب فرم های بدون  منحنی این است که مبلمان در کنار دیوار های صاف دید بصری  مناسب تری را ایجاد و از هدر رفتن فضاها جلوگیری می شود.

خرید و چیدمان مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان

۴_انتخاب نوع نور پردازی متناسب با دکوراسیون داخلی:

نور نقشی اساسی را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های امروزی به عهده دارد. بکار گیری نوری متناسب با فضا و یکنواخت در طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان محیط را پویا تر و زنده تر می کند، البته لازم به ذکر است که نور طبیعی بسیار مناسب تر از نور مصنوعی است.  ناکافی بودن نور طبیعی و همچنین تأمین نور در شب استفاده ازنور مصنوعی را اجتناب ناپذیر کرده است. از پرده های عمودی یا کرکره ای که از ورود نور خورشید جلوگیری می کنند استفاده نکنید،پرده های پارچه ای یا توری انتخاب مناسب تری در دکوراسیون داخلی خانه ها است.استفاده از نورهای تزئینی موضعی در نقاط شاخص در طراحی باعث تحرک و ایجاد حرکت در فضاها و متمایز ساختن طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما می شود.

نورپردازی در طراحی داخلی اصفهان

چند نکته مهم در نورپردازی قسمت های مختلف یک خانه

۴-۱)نورپردازی در آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها نورپردازی آشپزخانه از اهمیت و یژه ای برخوردار است.در قسمت هایی از آشپزخانه ها مانند سطوح روی اجاق گاز، سینک و سطوح کابینت که به عنوان میز کار استفاده می شوند، به نور کافی نیاز داریم.علاوه بر روشنایی در این سطوح، کل فضای آشپزخانه باید نور کافی داشته باشد. اگراز آشپزخانه به عنوان سالن غذا خوری استفاده می شود، بکار بردن چراغ های سقفی با ارتفاع قابل تنظیم در بالای میز غذا خوری می تواند ایده خوبی باشد، تا هنگام صرف غذا روی میز را به اندازه کافی روشن کند و در مواقع لزوم فضای کلی آشپزخانه را روشن کند.

کابینت هایی با درب های شیشه ای که صورت ویترین ساخته شده اند، به نورپردازی داخلی نیاز دارند. سطح اجاق گاز در آشپزخانه به واسطه چراغ هود ها تأمین می شود .در صورت نبود آن یک چراغ در بالای اجاق گاز نصب که قابلیب تنظیم نور را داشته باشد.
برای تأمین نور روی سطح کابینت از چراغ های مهتابی زیر کابینتی استفاده کنیدتا به صورت غیر مستقیم نور کافی را بر سطحوح روی کابینت تأمین می کنند.

۴-۲)نور پردازی سرویس بهداشتی

نورپردازی اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس های بهداشتی چراغ های سقفی می باشد اما برای تأمین نور بالای روشویی یک چراغ دیواری در بالای آینه هم ضروری است. چراغ های فلوئورسنت گزینه مناسبی برای تأمین نور بالای روشویی ها نیست زیرا برخی از رنگ ها تغییر داده وتصویری غیرواقعی از شما در آینه منعکس می کند.

۴-۳)نورپردازی ورودی ها ،راه پله وراهرو ها

در نورپردازی بخش های مختلف در دکوراسیون داخلی خانه مانند ورودی ها، راهروها و راه پله ها ایمنی نقش مهم تری دارد.و روشن کردن مسیر حرکت و کف پله هابا چراغ های دیواری که نور را به طرف پایین هدایت می کنند می تواند گزینه خوبی باشد.

نکته مهم: مواردی که ذکر شدصرفا جهت تأمین روشنایی کافی  برای فعالیت های مختلف در هر بخش بود، اما نورپردازی می تواند تزِئینی جهت جلب توجه بیننده به سوی عنصری ویژه و بیان زیبایی های آن باشد.

بهترین گزینه برای این کار استفاده از چراغ های قابل تنظیم که به صورت تکی، دوتایی و سه تایی موجود اند است. که پس از نصب می توان هر یک را به سمت مورد نظر تنظیم کرد.نور این چراغ ها را می توان بر روی یک تابلو روی یک دیوار و یا مجسمه ای زیبا انداخت و حتی قسمتی خاص از طرح را روشن کرد.

۵-استفاده از طبیعت در دکوراسیون داخلی:

توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد که در خانه های ویلایی به واسطه طراحی محوطه وفضای سبز در حیاط می توان طبیعت را به خانه وارد کرد.اما در طراحی داخلی آپارتمان ها می توان فقدان وجود چنین فضایی رابا قرار دادن گلدان های کوچک در گوشه های فضا جبران کرد. گلدان ها را زیر پنجره ها و کنج دیو ارها، که معمولا بدون استفاده می مانندقرار دهید.
البته در آپارتمان ها می توان با طراحی بخشهایی مانند بالکن ها وپشت بام ها نیز طبیعت را به بخش های داخلی خانه وارد کرد.

استفاده از طبیعت در دکوراسیون داخلی اصفهان

 

استفاده از طبیعت در دکوراسیون داخلی اصفهان