امروز سه شنبه , ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» چطور کاشی‌ حمام را تمیز کنیم؟

 نحوه تمیز کردن کاشی, شستشوی کاشی حمام

چطور کاشی‌ حمام را تمیز کنیم؟

پاکیزگی حمام و در نتیجه استفاده از کاشی های بادوامی که راحت تمیز شوند، از اهمیت خاصی برخوردار است.

کاشی‌ها اگر مدتی به حال خود رها ‌شوند، مرکز تجمع مواد معدنی، سفیدک‌های صابون، قارچ و کپک به خصوص در قسمت‌های بندکشی خواهند شد. برای رفع این مشکل:

۱- با توجه به مقدار کثیفی و کپک، از اسپری مخصوص حمام و اسفنج استفاده کنید. کاشی‌ها را ابتدا خیس کنید. بهتر است ابتدا دوش را باز کنید تا بخار آب کاشی‌ها را بپوشاند.

۲- تمیز کردن را از بالا به پایین و به صورت سایشی انجام دهید. سعی کنید سایش به صورت دورانی و با کمی فشار باشد.

کاشی‌‌ها را به صورت خطی یا چپ و راست نیز تمیز کنید سپس با آب گرم بشویید.

۳- در صورتی که سطح کاشی‌ها هنوز کدر است، باید نوع لکه را تشخیص دهید. آهن بالا؛ لکه قهوه‌ای، آب سخت؛ لکه سبز و صابون؛ لکه شیری به جا می‌گذارد.

۴- دستکش دست کنید و سرکه سفید را با فشار روی سطح مورد نظر بمالید. با براق شدن کاشی‌ها، کار به اتمام می‌رسد. از پاک‌کننده‌های مخصوص حمام برای پاک کردن زنگار استفاده نمایید. در صورت مقاومت لکه، از شوینده مخصوص سرویس بهداشتی استفاده کنید. آن‌ها معمولا سوزاننده بوده و نباید مدت زمان طولانی باقی بمانند.

۵- تمیز کردن بندکشی‌ها در صورت لک بودن ضروریست.

در صورت سفید بودن بندها، از اسپری رقیق وایتکس استفاده نمایید. چند دقیقه صبر کنید سپس آبکشی نمایید. بندکشی‌های تیره با خمیر جوش‌شیرین پاک می‌شوند. آن‌ها را به صورت دورانی تمیز کنید. در صورت تمیز نشدن، از شوینده‌های آماده و مخصوص استفاده کنید و طبق دستورالعمل کار کنید. راز تمیز ماندن بند‌ها، خوب ساییدن آن‌ها به طور منظم و خشک کردنشان است.

نکته:
هنگام استفاده از شوینده‌های شیمیایی حتما از دستکش استفاده کنید.
هنگام استفاده از اسپری‌های شوینده، به صورت خود ماسک بزنید.