امروز سه شنبه , ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» نگهداری از دستگاه تصفیه آب

 دستگاه تصفیه آب در قم

زمان زیادی است که استفاده از دستگاه های تصفیه آب بسیار مرسوم شده و میتوان علت های زیادی را برای آن ذکر کرد، از جمله :

  •  افزایش آگاهی مردم در خصوص مراقبت از سلامتی خود
  •  بی کیفیت بودن آب های شرب در اکثر مناطق کشور
  •  قدیمی بودن سیستم انتقال آب و نتیجه آن، پایین آمدن کیفیت آب

در شهر قم نیز به علت آب شرب نسبتاٌ بی کیفیت ، فروش دستگاه تصفیه آب در قم  با استقبال خوب و بی نظیری مواجه شده است .

در خصوص نگهداری دستگاه های تصفیه آب چندین نکته مهم وجود دارد.

نگهداری نادرست از دستگاه تصفیه آب باعث می شود این دستگاه به دفعات نیاز به تعمیر پیدا کند، هر چند  تعمیر دستگاه تصفیه آب در قم نیز برای رضایت مشتریان انجام می شود .

از آن جا که دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس عمل می کند بنابراین از خلوص بالایی بر خوردار است و قادر است مواد فلزی را در خود حل کند.

بنابراین استفاده از لوله های مسی در دستگاه تصفیه آب جایز نیست و بهتر از لوله های پلی اتیلین استفاده شود ، استفاده از لوله های فلزی باعث می شود که آب طعم و مزه ی بدی به خود بگیرد .

در صورتی که بیش از یک هفته از دستگاه استفاده نمی کنید بهتر است که دستگاه را از برق جدا کرده و وقتی که مجددا دستگاه را روشن کردید بایستی آب مخزن را تخلیه کنید و مجددا داخل مخزن آب بریزید .

توصیه می شود از فیلتر هایی که استاندار است استفاده کنید چرا که استفاده از فیلترهایی که غیر استاندارد هستند سبب آلودگی آب شده و عواقب خطرناکی برای بدن دارد و عواقب بدی برای سلامتی بدن دارد .

از دیگر عامل های مهمی که برای نگهداری از دستگاه تصفیه آب در قم بایستی مورد توجه قرار گیرد، فیلترهای دستگاه تصفیه آب است که باید به موقع تعویض شود، تعویض دیر هنگام فیلترهای دستگاه تصفیه آب باعث می شود که روی کیفیت آب خروجی دستگاه تصفیه آب، قطعات برقی و ممبران دستگاه، تاثیر مخرب بگذارد و برای سلامت بدن مضر باشد و علاوه بر این ها بر کیفیت آب تاثیر بدی می گذارد .

پس با تعویض به موقع فیلترهای دستگاه تصفیه آب، کمک به کیفیت بهتر آب خروجی، بالا بردن عمر مفید قطعات مختلف دستگاه و در نهایت باعث بالا بردن عمر ممبران دستگاه تصفیه آب خواهید شد.

دستگاه های تصفیه آب به هیچ عنوان نباید با آب گرم کار کنند، زیرا فیلتر های مختلف دستگاه در دمای بالا، از کار افتاده و عملکرد خود را نخواهند داشت.

از دیگر نکته های که باید به آن اشاره کرد این است که اگر دستگاه در هوای سرد و مرطوب قرار دارد حتما باید با استفاده از عایق مناسب دستگاه تصفیه آب را پوشاند تا از زنگ زدگی بدنه و پمپ جلوگیری گردددر این صورت عمر مفید دستگاه هم بیشتر خواهد شد.

از نکته های بسیار مهمی که در نگهداری از دستگاه تصفیه آب باید رعایت کرد استفاده از فیلتر های استاندارد  برای دستگاه تصفیه آب است .

استفاده از فیلتر نامناسب علاوه بر این که باعث می شود از عمر دستگاه کاسته شود باعث بد طعم شدن طعم و مزه ی  آب نیز خواهد شد .