امروز جمعه , ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ شما در هات ناز هستید.

شما اینجا هستید » هات ناز

» سخنرانی روحانی در جمع مردم اهواز

رئیس جمهور روحانی با مردم اهواز

 

سخنرانی روحانی در جمع مردم اهواز

 

همه جای استان خوزستان به عنوان تربت پاک برای ملت ایران است.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم اهواز افزود: از من پرسیدند چرا نخستین دیدار مردمی را از خوزستان آغاز کردم ؟ از این پرسش متعجبم ، خوزستان نه به علت استان مرزی بودنش ، نه به علت زرخیز بودنش ، نه به علت منابع و سرزمین حاصلخیزش ، نه به علت راه های استراتژیکش و نه به علت نهرهایش که به علت مردم غیورش اهمیت دارد.

 

وی اضافه کرد: استان خوزستان ، یعنی مردم مقاومی که هشت سال نه در برابر صدامیان که در برابر جهان ایستادند و پیروز شدند.

 

رئیس جمهور در آغاز سخنانش از مردم اهواز به علت تاخیر در ورود به این شهر به علت مشکل مه گرفتگی و مشکلات پروازی عذرخواهی کرد.

 

رییس جمهور در ادامه سخنانش در جمع مردم اهواز گفت: ما به حول قوه الهی از منافع و مصالح این ملت دفاع خواهیم کرد.

 

آقای روحانی افزود: به عنوان سربازان خط مقدم شما مردم غیور ، از کشور و منافع ملی با کمال قدرت حراست و حفاظت خواهیم کرد.

 

رییس جمهور گفت: ما روابطمان را با جهان بر مبنای منافع ملت تنظیم خواهیم کرد و در این باره در سخنرانیهای بعدی و مصاحبه تلویزیونی مفصل تر سخن می گویم.

 

آقای روحانی افزود: ما مصمم به هجرتیم، هجرت از شرایطی که در شأن ملت بزرگ ایران نیست تا خواست و مطلوب ملت ایران.
رییس جمهور گفت: مسئله دوم استان خوزستان ، این سرزمینی است که هر مقدار دولت برای این استان تلاش و سرمایه گذاری کند کم انجام داده است.

 

روحانی افزود: اولین قدمی که دولت قبل از این سفر بحث هایش را انجام داده و به حول الهی آن را آغاز می کند و امیدواریم در دولت یازدهم به اذن خدا به ثمر برسد کشاورزی استان خوزستان است.

 

رییس جمهور گفت: ما برای آماده کردن و زیر کشت بردن ۵۵۰ هزار هکتار سرزمین این استان نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان هستیم و دولت برای محقق شدن این مبلغ پیش بینی های لازم را انجام داده است.

 

آقای روحانی افزود: ما از طریق صندوق توسعه در طول سه سال آینده همه این زمینها را آماده کشت می کنیم و این کار بزرگی است که در این استان باید انجام شود.

 

رییس جمهور گفت: در سفر رهبری که حدود ۱۷ سال پیش انجام شد این برنامه مورد تأکید قرار گرفت و قدمهایی در این زمینه برداشته شده است که باید تکمیل شود.

 

آقای روحانی افزود: رییس جمهور قول می دهد همه توان دولت را برای اجرای این طرح عظیم بکار گیرد.

 

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع مردم اهواز گفت: در این سفر خیلی دلم می خواست از همه جاهایی که سرزمین جهاد و شهادت بود از بستان، سوسنگرد، حمیدیه، شلمچه و جای جای این سرزمین دیدن کنم.

 

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین روحانی با تبریک ماه ربیع الاول افزود: این ماه ، ماه هجرت پیغمبر (ص) است و می خواهم درباره هجرت کلماتی بگویم چرا که مردم ما نیازمند هجرت هستند.

 

وی اضافه کرد: مردم ما نیازمند هجرت از شرایط بد زندگی به شرایط مطلوب و نیازمند هجرت از تورم، رکود، گرانی و بیکاری به اشتغال هستند.

 

آقای روحانی گفت: این ملت نیازمند هجرت از جامعه ای است که دیگران برای ما شکاف درست کردند به سمت جامعه ای متحد.

 

رئیس جمهور افزود: روابطی که اکنون جهان با ما دارد شایسته این ملت بزرگ نیست و باید برای رسیدن به روابط سازنده با جهان هجرت کرد.

 

وی دستاوردهای دولت را در پنج ماه گذشته، ارزنده خواند و گفت: همه این قدم های ارزنده با حمایت مردم غیور و با تدبیر مقام معظم رهبری برداشته شده است.

 

رئیس جمهور در ادامه به توفیقات دولت در بحث روابط خارجی اشاره کرد و افزود: تا چند روز آینده توافق ژنو اجرایی خواهد شد.

 

آقای روحانی گفت: توافق ژنو یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران؛ توافق ژنو یعنی پذیرش جهان در برابر فناوری صلح آمیزی که در سایه تلاش و ایثار دانشمندان جوانمان به دست آورده ایم؛ توافق ژنو یعنی شکست تحریمی که ناروا بر ملت عزیز و صلح‌دوست ایران تحمیل شده بود.

 

رئیس جمهور افزود: امروز پس از حماسه سیاسی ملت بزرگ ایران در ۲۴ خرداد، همه جهان در برابر عظمت این ملت به ناچار سر فرود آورده است.

 

رئیس جمهور از وصل شدن آب آشامیدنی شهر اهواز در هفته آینده خبر داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ادامه سخنانش در جمع مردم اهواز احیای کارون را از دیگر برنامه های دولت دانست و افزود : کارون یعنی شریان حیات استان خوزستان، یعنی رودخانه زیبایی‌ها؛ در شورای عالی آب در دولت تصمیم گرفتیم از سرشاخه های این رودخانه جز برای آب آشامیدنی هیچ اقدام دیگری صورت نگیرد و هر طرح دیگری نیز اگر قبلا جزو برنامه بوده است متوقف خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: برای احیای کارون، باید از وارد شدن پسماندها و فاضلاب ها به این رودخانه جلوگیری شود که برای این کار طرحی که برای تصفیه آب اهواز در حال اجراست به سرعت پیگیری خواهد شد.

 

رئیس جمهور گفت: این موضوع را در دولت بررسی کردیم و طرح تکمیل این طرح را با ایجاد سرعت لازم در زمانی کوتاه که اعلام خواهم کرد به پایان خواهیم رساند البته طرح حل مسئله فاضلاب در دیگر شهرهای این استان نیز در دستور کار است.

 

آقای روحانی مسئله آبرسانی به شهرهای مختلف استان خوزستان به ویژه اهواز، ‌خرمشهر و آبادان را از دیگر برنامه های دولت برشمرد و افزود: آب آشامیدنی اهواز، هفته آینده وصل خواهد شد و برای تأمین آب آشامیدنی خرمشهر و آبادان نیز تلاش خواهد شد تا در زمانی کوتاه به ثمر برسد.

 

رئیس جمهور گفت: طرح های دیگری هم مانند قطار شهری اهواز برای این استان مد نظر است که در سخنرانی‌هایم توضیح خواهم داد.

 

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح آزادراه بندر امام خمینی- تهران افزود: بخشی از این طرح از اندیمشک تا اهواز باید تکمیل شود.

 

رئیس جمهور در ادامه سخنرانی خود در جمع مردم خوزستان از ایجاد ۳۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم با به زیر کشت بردن ۵۵۰ هکتار زمین ظرف سه سال آینده در این استان خبر داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی؛ خرمشهر و آبادان را نماد مقاومت استان خوزستان در دوران دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: خرمشهر شهری است که به دست متجاوزان اشغال شد و بخشی از شهر آبادان نیز به اشغال درآمد و مقاومت کرد.

 

وی با بیان اینکه برای این دو شهر دو طرح مورد نظر است افزود: پاکسازی و لایروبی اروند نخستین طرح است که این کار باید با توافق دولت
عراق به ثمر برسد.

 

رئیس جمهور گفت: در سفر نخست وزیر عراق به ایران به طور مفصل درباره پاکسازی و لایروبی اروند صحبت کردم و گفتم آبادانی آبادان،‌ خرمشهر و بصره در گرو این کار است.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه ما توافق کلی را با نخست وزیر عراق در این باره انجام دادیم افزود: چندی پیش هیات ایرانی به بغداد رفت و الان نیز هیاتی از عراق در تهران به سر می برد.

 

وی گفت: ما این مسیر (توافق برای پاکسازی و لایروبی اروند) را ادامه می دهیم تا در اروند نه تنها کشتی سازی و آبادانی مهیا، بلکه بخش از بیکاری که شما به حق برای آن شعار می دهید نیز مرتفع شود.

 

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه امروز شرایط منطقه آزاد اروند مناسب نیست اظهار داشت: دولت مصمم است کل آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اروند اعلام کند.

 

وی با بیان اینکه همه این نکات موجب حرکت و شکوفایی در این استان خواهد شد گفت: ما می توانیم با اقدامات مناسب خوزستان را از شرایط فعلی به شرایط مطلوب برگردانیم.

 

رئیس جمهور افزود: در شهرهای دیگر استان نیز طرح های دیگری داریم که به اطلاع مردم خواهیم رساند.

 

وی همچنین در پایان بخشی از سخنرانی خود را به زبان عربی بیان کرد.