31 شهریور 1397



بسم الله الرحمن الرحیم

چگونه از لباس های خود نگهداری کنیم؟؟؟؟؟؟

 مراقبت از لباس یکی از دغدغه های روزانه ی همه ی ماست .

چه بسیارند کسانی که بعد از خرید به علت اینکه راهکارهای مراقبت و نگهداری از لباس را نمی دانند خیلی زود لباسشان خراب وغیرقابل استفاده میشود .

لباسهای ما اگر درست استفاده شوند می‌توانند به مدت طولانی زیبا و قابل استفاده باشند .

ما اینجا هستیم تا با بیان چند نکته ساده به شما کمک کنیم تا بتوانیداز لباس های خود به درستی محافظت کنید.

دوستان عزیز اصفهانی........

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به فروشگاه فروش مانتو در اصفهان مراجعه کرده اید و مانتو مورد علاقه خود را خریداری کرده اید اما بعد از یکبار شست وشو مشاهده کرده ایدکه لباس شما  به علت روش نامناسب شست وشو کاملا از بین رفته و غیر قابل استفاده شده است .

همراهان عزیز تهرانی.....

آیا شما جز کسانی هستید  که بعد از خرید لباس عروس تهران و استفاده از آن دچار سردرگمی شده اید که حال  لباس خود را چگونه نگهداری و مراقبت کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما در سایت هات نازسعی داریم تا حدودی  این راهکارها  را به شما آموزش دهیم .

با ما همراه باشید

خوشبختانه مراقبت از لباس کار پیچیده و دشواری نیست و هر کسی به راحتی می تواند آن را یاد بگیرد.

مراقبت ازلباس شامل 3 بخش شستن- خشک کردن و نگهداری کردن است که در اینجا به این چند مورد اشاره خواهیم کرد و در مورد هر مورد توضیحاتی خواهیم داد:

 شستن لباس

              

چگونگی شست و شوی لباس در طول عمر لباس بسیار تاثیرگذار است. با یادگیری چند ترفند خیلی ساده در هنگام شست و شو طول عمرلباس خود را افزایش دهید.

1 -در هنگام شستشوی لباس آن ها را دسته بندی کنید .لباسهایی که رنگ تیره دارند را از لباسهای روشن جدا  کنید با این روش از تأثیرگذاری  لباس های تیره روی لباس روشن جلوگیری کنید .

در این دسته بندی می توان لباسهایی  که بافت ضخیم دارند را از لباس‌های نرم  جدا کنید چرا که لباس های بافت ضخیم تر نیاز به شست وشو  بیشتری دارند .

2 -در انتخاب شوینده ها دقت کنید: برای شستشوی لباسها از شوینده‌هایی استفاده کنید که آسیب کمتری به لباس شما وارد  می‌کند و استفاده بیش از حد از شوینده ها باعث پوسیدگی لباس شما خواهد شد .برای هر لباس شوینده مخصوص همان لباس را استفاده کنید .به عنوان مثال برای لباس های تیره از شوینده های مخصوص لباسهای تیره استفاده نمایید .

3 - قبل از شست وشو به برچسب های روی لباس دقت کنید: معمولابرچسب هایی که روی لباس درج شده اند مشخص میکند که آن لباس در چه شرایطی شسته شود...به عنوان مثال حداکثر دمای مورد استفاده برای شست وشو هر لباس روی آن درج شده است. در بعضی از لباس ها مخصوصا لباس های مجلسی روی این برچسب ها علامت خشک شویی زده شده به این معنا که حتما برای شست و شو به خشک شویی مراجعه شود..

یا برروی بعضی از این برچسب ها زده شده که لباس  حتما با دست شسته شودچون در  بافت این لباس ها از الیاف طبیعی استفاده شده است .

4 -از آب سرد برای شست وشو  لباس خود استفاده نمایید . آب گرم لباس شما را چروکیده و طول عمر لباس را  پایین

می‌آورد.

آب گرم روی رنگ لباس شما بسیار تاثیر گذار است و آن را از بین می برد.

5- شست و شوی بیش از حد لباس باعث از بین رفتن لباس شما خواهد شد از شستشوی بیش از حد لباس اجتناب کنید .

6-قبل از شستشوی لباس خود حتماً زیپ لباس‌های زیپ دار را ببندید زیرا ممکن است بقیه لباس های شما را نخ کش کند.

7-اگراز ماشین لباسشویی برای شستن لباس های خود استفاده می‌کنید با بررسی اصول ماشین لباسشویی خود هر لباسی را با دورمناسب خود بشویید .

به این معنا که هر لباسی را با تنظیم سیکل  و دور مناسب لباسشویی بشویید تا آسیبی به آن وارد نشود.

به عنوان مثال لباس با الیاف نرم را با دور کم بشویید تا آسیبی به لباس  وارد نشود .

 

خشک کردن لباس

همانطور که شست و شوی لباس دارای اصول و قواعد خاص خود می باشد خشک کردن لباس هم دارای قوانینی است که با رعایت آنها میتوان طول عمر لباس خود را افزایش داد که ما در اینجا به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

 ما را در سایت هات نازهمراهی کنید.

 معمولا از دو روش برای خشک کردن لباس استفاده میشود .

1-استفاده از درجه خشک کن که بعضی از ماشین لباسشویی ها به آن مجهز هستند که در واقع در مرحله آخر شست و شوی لباس انجام می گیرد .البته قبل از استفاده از آن باید بر چسب روی لباس بررسی شود تا لباس شما این قابلیت را داشته باشد و با قرار گرفتن در خشک کن لباسشویی خراب نشود.

2-خشک کردن لباس ها از طریق آویزان کردن آنها روی بندو قراردادن آنها در مجاورت هوای آزاد.

 

چند نکته خیلی ساده برای خشک کردن لباس:

  • ابتدا برچسب های روی لباسها را بررسی کنید.برچسب های روی لباس گویای این است که لباس شما دارای چه ویژگی هایی است و در چه شرایطی شسته و خشک شود.

 

  • چرخه خشک کردن لباس را مانند شست و شو با توجه به جنس لباس انتخاب نمایید..به عنوان مثال لباس های ظریف نباید در خشک کن قرار بگیرند چون آسیب میبینند..

 

  • برای گرفتن آب اضافی لباس هرگز آن را نچلانید.. برای گرفتن آب اضافی لباس می توانید آن را روی یک جای تمیز پهن کرده واز پایین خیلیآرام بارول کردن لباس آب اضافی را از آن خارج نمایید .

 

  • لباس های پشمی و بافت را همیشه روی سطوح صاف پهن کنید تا گشاد نشوند..چراکه این  لباس ها هنگام قرار گرفتن در آب سنگین میشوند و اگر جای آویزان شوند کش میآیند و گشاد میشوند..

 

  • لباس های سفید در آفتاب و لباس های رنگی را در سایه خشک کنید چراکه لباس های رنگی اگر در معرض نور آفتاب قرار بگیرد رنگ آنها میرود.

 

  •  برای آویزان کردن لباس ها روی بند ازچوب لباسی استفاده کنید :شما می توانید برای خشک کردن لباس خود از چوب لباسی استفاده کنید. با این کار شما تا حد ممکن ازچروکیده شدن لباس تان جلوگیری می کنید.

 

  •  سعی کنید تنها درمواقع خیلی ضروری لباستان را به خشک شویی ببرید.چون  برای خشکشویی لباس ها از مواد شیمیایی به جای آب استفاده می شود و این برای لباستان و خود شما مضر میباشد...

 

همراهان همیشگی سایت هات ناز

ما سعی کردیم در این مقاله به چند روش خیلی ساده در مورد چگونگی شستشو و خشک کردن لباس اشاره کنیم .

مراقبت از لباس مقوله بسیار مهمی است که در خورتوضیحات بیشتری در این زمینه می باشد .

در ادامه با ما همراه باشید تا در این زمینه بیشتر شما را راهنمایی کنیم.