25 مهر 1398



هات ناز در این مقاله میخواهد شما را با نحوه نگهداری از چرم آشنا کند.اگر به این موضوع علاقمند هستید این مقاله را تا پایان مطالعه کنید و اگر قصد خرید لباس مجلسی شیراز دارید ، سری به قسمت فروشگاه سایت هات ناز بزنید تا بتوانید نمونه های به روز لباس مجلسی را در این سایت مشاهده کنید.

همه ما عاشق کیف و کفش و لباسهایی از چرم هستیم و برای تهیه آنها حاضر هستیم هزینه های زیادی هم بپردازیم و بعد از آن هم دوست داریم که مثلا کیف چرمی خریداری شده ، مدت زمان زیادی برای ما قابل استفاده باشد.

چرم طبیعی از پوست حیواناتی مثل گوسفند ، گاو ، بز ، مار و غیره بدست می آید.انسان ها از همان ابتدا برای کاربردهای مختلف از چرم طبیعی استفاده میکردند.در حال حاضر هم از چرم طبیعی برای تهیه پوشاک و پالتو ، کیف و کفش ، زیاد استفاده میشود.

کیف با چرم طبیعی
چرم طبیعی خصوصیات خاصی دارد و قیمت آن نسبت به چرم های مصنوعی که از مواد پلیمری ساخته میشوند ، بالاتر است.چرم طبیعی لطافت ، نرمی و انعطاف پذیری خاصی دارد.چرم طبیعی از مقاومت بالایی برخوردار است ، زیبا و دارای اصالت است.

اگر لباس و یا کیف و کفش شما چرمی است باید بدرستی از آن نگهداری کنید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

اولین نکته در این رابطه این است که کیف و کفش چرمی خود را به دور از نور خورشید قرار دهید .چون گرما باعث از بین رفتن رطوبت چرم میشود و وقتی رطوبت چرم از بین رفت ، کیف و کفش و یا لباس چرمی شما خیلی زود پوسته پوسته ، خشک و شکننده میشود.

از قرار دادن وسایل تیز و برنده در کیف چرمی و یا جیب پالتو چرمیتان خودداری کنید ، چون اگر لباس شما پاره شود و یا روی آن خش و یا زدگی ایجاد شود ، این مشکل دیگر قابل رفع نخواهد بود.

مراقبت از کیف چرمی
اگر قرار است از کیف و یا بوت چرمی خود به مدت طولانی استفاده نکنید ، بهتر است داخل آنها را با روزنامه و یا مواد نرمی مثل پارچه پر کنید ، تا کیف و کفش شما ، تحت فشار ، فرم خود را از دست ندهد و نشکند.چون چرم شکل پذیر است و با گذشت زمان حالتی که با آن نگهداری می‌شود را به خود می‌گیرد و فرمش تغیر میکند.

برای جلوگیری از خشکی و خراب شدن چرم ، بهتر است هر 6 ماه یکبار از مرطوب‌کننده‌ها و واکس چرم استفاده کنید.بسیاری از واکس ها و مرطوب کننده میتوانند ، ماندگاری چرم را افزایش دهند.

اگر میخواهید لباس ، کمربند و یا کیف و کفش چرمی خود را به مدت طولانی در کمد خود نگهداری کنید ، بهتر است آنها را به دور از رطوبت قرار دهید.چون رطوبت باعث کپک زدن و خراب شدن چرم میشود.پیشنهاد ما به شما این است که برای نگهداری چرم از کیسه های پارچه ای استفاده کنید.اگر میخواهید از کیسه های پلاستیکی استفاده کنید ، بهتر است چند سوراخ روی آن ایجاد کنید تا هوا از این سوراخ ها رد و بدل شود ، و به چرم آسیب کمتری وارد شود.

اگر لکه ای روی کیف و کفش چرمی شما ایجاد شد ، سریعا برای پاک کردن آن اقدام کنید ، تا آن لکه ماندگار نشود.

دوستان و همراهان عزیز در اینجا به چند نکته در مورد نحوه نگهداری از چرم اشاره کردیم.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات هات ناز را دنبال کنید.هات ناز یک فروشگاه اختصاصی لباس زنانه است که شما میتوانید برای خرید مانتو اصفهان ، کرایه لباس عروس تهران و سایر پوشاک زنانه به این فروشگاه مراجعه کنید و انتخاب مناسبی داشته باشید.